گفتگویی متفاوت با کسی که پدر عسل بدیعی است!
یادگارهای 38 سال خدمت را از آن سوی شهر آورده تا به موزه نفت اهدا کند.اما زمانی که از فرزندانش می‌پرسیم، اشک در چشم‌هایش حلقه می‌زند و درمی‌یابیم که پدر یک بازیگر معروف است.

پدر عسل بدیعی خاطراتش را هدیه داد

شاهرخ بدیعی، رئیس روابط عمومی پالایشگاه شیراز و امور کارکنان پالایشگاه تهران بوده و در حال حاضر به عنوان مدیر منابع انسانی یکی از شرکت های خصوصی مشغول فعالیت است.

او که اخیرا از طرح ایجاد موزه ها و اسناد صنعت نفت خبردار شده، می گوید: جالب است که بالاخره چنین کاری انجام می شود. من وقتی از این اقدام خبردار شدم، هر چه یادگاری از آن دوران داشتم برایتان آوردم و البته مدارک زیادی داشتم که متاسفانه در طول زمان امکان نگهداری از آنها نبود.

وقتی می پرسیم چگونه این بار سنگین را با خود آوردید و ای کاش می گفتید برایتان وسیله ای می گرفتیم تا به زحمت نیفتید، می گوید: "حاضر بودم از این سنگین تر را هم بیاورم. تاریخ صنعت نفت باید حفظ شود و اگر من بتوانم سهمی در ایجاد موزه ها داشته باشم، خوشحال می شوم."


عکس پدر عسل بدیعیعکس پدر عسل بدیعی

 

از بدیعی در مورد روابط عمومی و نقش آن در نفت سوال می کنیم و می گوید: روابط عمومی پنجره سازمان است و افرادی که در این بخش کار می کنند باید شناخت خوبی از صنعت نفت داشته باشند و بتواند آن را خوب معرفی کنند."

 

وقتی از خاطراتش می پرسیم، می گوید: همه خاطراتم در نفت خوب و شیرین بوده است، حتی سختی هایش، اگر یک بار دیگر جوان شوم باز هم همین شغل را انتخاب می کنم."

در میان اشیاء اهدایی بدیعی علاوه بر کتب و جزوات انتشار یافته توسط روابط عمومی نفت و تصاویری از همکاران قدیمی در محل خدمت، تندیس پالایشگاه تهران، جا قلمی سنگی، چراغ مطالعه برای کارکنان روابط عمومی، ضبط و پخش و رادیوی قدیمی، دستورالعمل ها و دفترچه های ایمنی و بهداشت و ... به چشم می خورد.

وقتی از بدیعی در مورد خانواده اش می پرسیم، منقلب می شود و اینجا است که درمی یابیم، عسل بدیعی بازیگر جوان سینما و تلویزیون دختر او بوده که در سال 1392 به مرگ مغزی دچار شد و با اهدای اعضای بدنش به هفت بیمار جانی دوباره بخشید.

برای بدیعی آرزوی موفقیت می کنیم، با این امید که در فرصتی دیگر به پای صحبت ها و خاطراتش از گذشته نفت بنشینیم.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : khabaronline.ir