درخواست جناب خان از مردم برای پیوستم به کمپین منا
«جناب خان» در پیامی مردم ایران را به بازدید از موزه صلح و شرکت در کمپین فاجعه منا دعوت کرد.

پیام محمد بحرانی

محمد بحرانی - صداپیشه عروسک «جناب خان» در برنامه خندوانه - به دعوت جانبازان شیمیایی موزه صلح تهران، بازدید چهارساعته‌ای از این موزه واقع در پارکشهر تهران داشت تا ضمن آگاهی بیشتر از سیر بکارگیری جنگ افزارهای شیمیایی در جنگ‌های مختلف (از جمله جنگ تحمیلی صدام برعلیه ایران ) با فعالیت‌های صلح طلبانه این جانبازان نیز بیشتر آشنا شود.

در انتهای این دیدار هم محمد بحرانی و هم «جناب خان» پیام‌هایی را برای دعوت مردم ایران به بازدید از این موزه و شرکت در کمپین فاجعه منا ارسال کردند.

اما متن پیام محمد بحرانی، صداپیشه جناب خان هم به شرح زیر است:


محمد بحرانی در موزه صلحمحمد بحرانی در موزه صلح

 

صداپیشه جناب خان در موزه صلح

«سلام

نمیدونم ولی امیدوارم ادبیاتی که الان صحبت می‌کنم اصلا خشک و بی‌روح نباشه، می‌خوام از ته ته دل امروز باهاتون صحبت کنم.

الان موزه‌ی صلح بودم، موزه‌ی صلح تهران، که راستش قبلش خیلی نمی‌شناختمش، با آدم‌های عجیبی اونجا اشنا شدم. آدم‌هایی که انگار هزار بار مرگ رو تجربه کرده بودند و با سربلندی ازش برگشته بودن و با چنان اشتیاقی اون آدم‌های جنگ راجع به صلح با من حرف زدند که نمی‌دونم چی بگم.

الان هم از خودم شرمنده‌ام و هم کلی خوشحال، که امروز اونها رو دیدم ... .

کمپینی هم در موزه‌ی صلح تشکیل شده که حتما راجع بهش شنیدید، کمپینی راجع به یک اعتراض مدنی، یک اعتراض مردمی، یه اعتراض اجتماعی به فاجعه‌ای که در منا برای هموطنان ما و بقیه مردم جهان اتفاق افتاده، آدم‌هایی از خانواده های من، از خانواده‌ی شما که بدون هیچ گناهی بخاطر بی‌مبالاتی و بی‌مسؤولیتی در جایی که برای عبادت رفته بودند کشته شدند، در جایی که اصلا مستحق این همه خشونت نبودند. این کمپین تشکیل شده برای اینکه همه‌ی ما به عنوان هموطنان و هم خانواده‌های اونها با هم اعتراض‌مون رو، صدای اعتراضمون رو به جامعه‌ی بین‌المللی برسونیم، به نظر من وظیفه‌ی تک تک ماست با هر عقیده‌ی سیاسی و اجتماعی که داریم بریم و در این کمپین ثبت نام کنیم، بریم اونجا اسم و فامیلمون رو بدیم و اون کمپین روتایید کنیم.

فکر می‌کنم حدود نهصد هزار نفر اون رو امضا کردند. باید به یک ملیون نفر برسه که به صورت یک سند رسمی در سازمان ملل صدای این اعتراض ما ثبت بشه و از طرف دیگه به همه ی کسانی که به صورت مستقیم داغدیده شدن در این جریان بگیم که ما هم جزئی از خانواده‌های شما هستیم و در تمام این لحظات سخت ما هم با شماییم پس حتما برید در سایت www.tpm.ir و این کمپین رو امضا کنید.

محمد بحرانی


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : isna.ir