«پنیوم» نیز سه سال پیش با رمان «هنوز زندگی» كه اولین رمان جنایی وی محسوب می‌شود، موفق به دریافت جایزه «الیس« شده است...

نامزدهای نهایی بیست و ششمین دوره جایزه رمان‌های جنایی كانادا معرفی شدند.
به گزارش خبرگزاری فارس، «لینود باركلی» نویسنده ستون‌های طنز مجله ترونتو با رمان «بسیار نزدیك به خانه» و «لوئیس پنیوم» با رمان «جانی سنگدل» از جمله نامزدهای نهایی دریافت این جایزه ادبی هستند.
پیش از این از «لینود باركلی» رمان «زمانی برای خداحافظی نیست» منتشر شده كه به عنوان یكی از پرفروش‌ترین رمان‌های انگلیس در سال 2008 از آن یاد می‌شود.
«پنیوم» نیز كه با چهارمین رمان خود یكی از شانس‌های دریافت جایزه ادبی رمان‌های جنایی «آرتور الیس» محسوب می‌شود، سه سال پیش با رمان «هنوز زندگی» كه اولین رمان جنایی وی محسوب می‌شود، موفق به دریافت جایزه «الیس« شده است.
«مورینگ جنینگ» با رمان «شبیه چه كسی»، «جیمز وی نیكول» با رمان تجاوز و «میخائل روز» با رمان «پرونده سومانی» از دیگر نامزدهای دریافت جایزه بخش رمان این جایزه هستند.
نادین دولیتل با رمان «یخ درون»، جان گودمن با رمان «گفت‌وگو با دینگو» در بخش اولین رمان، سوزان جوبی با «گرفتن دختر»، الیزابت مك لورد با «قاتل اشراف‌زاده» در بخش رمان‌جنایی ویژه نوجوانان، آملیا سمینگتون با داستان «بادسه‌گانه» و جمیز پاوول با داستان «بالشت‌های خشتی» در بخش بهترین داستان كوتاه جنایی و شارون بوتالا با كتاب «دختری در ساكاتون» و كری پیتر با كتاب «روزهای تاریك» در بخش آثار غیر ادبی جنایی از جمله نامزدهای دریافت جایزه «آرتور الیس» انتخاب و معرفی شدند.
اسامی برندگان در بخش‌های مختلف این دوره از جایزه «الیس» 4 ماه ژوئن در موزه هنرهای ملی شهر اوتاوا اعلام خواهد شد.
 
 
گردآوری:گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture