نشست خبری فیلم جشن تولد با حضور عوامل در روز سوم جشنواره فیلم فجر34
علیرام نورایی نیز گفت: یکی از انگیزه های من برای بازی کردن در این فیلم ضد داعشی بودن فیلم بود و قرار بود ضد تروریست ساخته شود.

نشست رسانه ای "جشن تولد" با حضور علیرام نورایی

به گزارش سیمرغ در روز سوم جشنواره فیلم فجر و در کاخ جشنواره نشست رسانه ای فیلم "جشن تولد" که شب گذشته اکران شد، برگزار شد.


در این نشست عباس لاجوردی (کارگردان) ، مهدی فیوضی (تهیه کننده)، علیرام نورایی (بازیگر)، داریوش صالحیان (طراح چهره پردازی)، سعید ذهنی (آهنگساز) محمدرضا باباگلی (منتقد) حضور داشتند. علیرضا غفاری منتقد و دوبلور به عنوان مجری نشست های امروز است.


عباس لاجوردی درباره این فیلم گفت: من وقتی حوادث سوریه را می دیدم اذیت می شدم و حس کردم باید این حوادث بازگو شود.اما تصمیم گرفتم یک خانواده را در محوریت کار قرار بدهم . از همان زمان بازنویسی فیلمنامه روند پیش تولید را آغاز کردیم و لوکیشن ها را دیدم و بازیگر انتخاب کردیم.بعد به دنبال جذب سرمایه افتادیم که اکثر نهادها از این کار امتناع کردند. مشکل دیگر این بود که من تازه فیلم اولم را می ساختم و به مستندساز بودن متهم شده بودم و دنبال این بودند که سود این فیلم چه خواهد شد.اما آقایان نوری و فاتح افرادی بودند که فقط دغدغه ساخت فیلم خوب را داشتند و در قبال پولی که دادند حرفی نزدند.

 

تولید فیلم را شروع کردیم و کار به جایی رسید که برخی از عوامل تا می فهمیدند کار در سوریه انجام خواهد شد خیلی مودبانه مذاکره را به خداحافظی می رساندند و خیلی از دوستان مبالغ زیادی را درخواست می کردند.

 

محمدرضا باباگلی : به عنوان یک منتقد با 22 سال سابقه فعالیت در حوزه سینما می خواهم بگویم من جایگاه منتقد را اینجا نمی بینم. هیچ جای دنیا در جشنواره ها نمی بینید که منتقد کنار عوامل فیلم بنشیند و آن را در نمایش اولش نقد کند.اگر ما فیلمی را اینجا نقد کنیم طبیعتا کارگردان و نویسنده و یا تهیه کننده دوست دارند جواب بدهند و ممکن است مثل سالهای گذشته این جلسات تبدیل به جنگ لفظی شود.

 

سعید ذهنی : من فکر می کنم کمترین سهم را در این فیلم داشتم و هیچکدام از سختی های عوامل دیگر را نکشیدم. در مورد موسیقی باید بگویم با توجه به جغرافیایی که فیلم در آن روایت می شد طبیعتا موسیقی نیز به آن سمت حرکت می کرد و رگه هایی از موسیقی عربی در این فیلم دیده شد.

 

محمدرضا باباگلی : واقعا سخت است راجع به این فیلم حرف زدن، چون باید جایگاه اعتدال رعایت شود.اما در زمینه فیلمنامه کمی شتابزدگی می بینیم و به نوعی منحنی دراماتیک در فیلم وجود دارد.باید به برخی از نقاط بیشتر توجه می شد مثلا تا قبل از جشن تولد ما با یک فضا روبه رو هستیم و بعد از آن فیلم دوپاره می شود.همچنین عدم یکدستی بازی بازیگران نیز از ضعف های دیگر فیلم است یعنی در کنار برخی بازی های خوب، بازی های بد نیز داریم.

 

علیرام نورایی نیز گفت: یکی از انگیزه های من برای بازی کردن در این فیلم ضد داعشی بودن فیلم بود و قرار بود ضد تروریست ساخته شود.


تهیه و تدوین : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
اختصاصی سیمرغ / فریبا بیات