چرا کار جواد رضویان به نوشتن این متن جان سوز رسید؟
دوستان عزیز وقت تون بخیر، من از در حاشیه جدا شدم ولی شما دلیلش رو نمی دونید. من از سه شو جدا شدم ولی باز هم شما دلیلش رو نمی دونید و باز هم فقط سکوت می کنم تا هر طور که شما دوست دارید درباره من فکر کنید.

آقای رضویان بفرمایید در خروجی

 محمدرضا کاظمی: «دوستان عزیز وقت تون بخیر، من از در حاشیه جدا شدم ولی شما دلیلش رو نمی دونید. من از سه شو جدا شدم ولی باز هم شما دلیلش رو نمی دونید و باز هم فقط سکوت می کنم تا هر طور که شما دوست دارید درباره من فکر کنید. به عشق شما به تلویزیون برگشتم ولی الان ترجیح می دم اگر خداوند توانی داد جای دیگری به شما خوبان خدمت کنم. لبخندتون همیشگی، تنتون سلامت، تنها خدا از دل بنده هاش خبر دارد.»

این متن جان سوز (!) آخرین پس لرزه حاشیه ای برنامه تلویزیونی سه شو است که جواد رضویان در صفحه شخصی اش در اینستاگرام ایجاد کرد، آن هم پایین عکسی که روی آن نوشته بود: «مرا قضاوت نکن رفیق، تو فقط چهره ام را می بینی، نه سرگذشتم را!» همین پست اینستاگرامی باز هم حواشی مربوط به برنامه تلویزیونی «سه شو» را روی زبان ها انداخت، برنامه ای که از همان ابتدای کار با حاشیه شروع کرد و در حالی که حتی یک سوم آن هم روی آنتن نرفت، تغییرات عمده ای در کارگردانی، تهیه کنندگی و دیگر عوامل آن به وجود آمد.

به بهانه پست آخر کارگردان سابق سه شو، مروری بر اتفاقات ریز و درشت این برنامه تلویزیونی داریم. البته قرار بود مهران مهام که به تازگی سکان هدایت این برنامه را برعهده گرفته هم در بحث با ما شرکت کند که قبول نکرد و به قول خودش نخواست وقایع مربوط به گذشته سه شو را هم بزند!

783172_892.jpg


یک مرور؛ قصه از کجا شروع شد؟!

ماجرای حرف و حدیث های مربوط به مجموعه تلویزیونی «سه شو» تقریبا از همان روزهای ابتدایی تولدش به وجود آمد، روزهایی که قرار بود این پرونده با حضور چهره هایی مثل بنفشه خواه، رضویان و غفوریان روی آنتن تلویزیون برود اما انگار که ناف این برنامه جدید تلویزیون را با حاشیه بریدند و برنامه ای که قرار بود یکی از برگ برنده های سیما در تولید برنامه های جنگ گونه برای آخر هفته باشد، هر چند وقت یک بار درگیر حواشی عجیب و غریبی شد و در حالی که قرار بود هفتاد قسمت باشد، از همان قسمت های ابتدایی به جای متن، حواشی اش بزرگ شدند.

از ماجرای قهر رضویان از سریال «در حاشیه» و کوچش به سه شو گرفته تا درگیری های تهیه کننده برنامه با اسپانسر و شبکه سر مسائل مالی و بیرون کردن جواد رضویان از برنامه و جایگزینی مهران مهام. تمام این وقایع تا به اینجا دست به دست هم داده اند تا این ساخته خاص شبکه سه همچنان درگیر حواشی ریز و درشتی باشد و با یک پست اینستاگرامی باز هم زخم هایش سر باز کنند.


قبل از استارت

این کار از شهریور ماه امسال رسما کلید خورد، با عواملی که خیلی پروپیمان بودند و هر کدام برای خودشان اسم و رسمی داشتند. مثلا برای بخش تصویر فرشید گل سفیدی را آورده بودند یا برای صدا با امیر پرتوزاده قرارداد بسته بودند. به طور کلی عوامل برنامه اصطلاحا ریخت و پاش زیادی برای سه شو کرده بودند. با یک نگاه کلی به نام بازیگران و عوامل تولید برنامه می توان به این نتیجه رسید که سه شو بیشتر از یک مجموعه کمدی بود و تقریبا برای آن یک تیم سریالی را جمع کرده بودند؛ جوری که تصور می شد جواد رضویان می خواست در مقابل مابقی کارگردان های طنز از جمله مدیری کم نیاورد و برای این که به آنها ثابت کند او هم اگر میدان ببیند کارگردان قابلی خواهد بود، هر چه در چنته داشت رو کرد.

783173_663.jpg

 

* ستاره های حواشی: 

بیژن بنفشه خواه، سیامک انصاری

* ماجرا از چه قرار بود: 

بیژن بنفشه خواه، مهران غفوریان و جواد رضویان کسانی بودند که با پروژه قرارداد بستند. البته قبل از این ماجرا نام هایی مثل سیامک انصاری، رضا شفیعی جم و الیکا عبدالرزاقی هم در بین کاندیداهای حضور در این برنامه وجود داشت که از آن میان تنها کسی که حضورش خیلی جدی شد، سیامک انصاری بود.

او ابتدا قرار بود جای بنفشه خواه بازی کند و پیشنهاد عجیب و غریب یک میلیارد تومانی را مطرح کرد اما بعد آن درخواست حقوق هفتصد میلیون تومانی کرد و در نهایت هم به چهارصد میلیون تومان برای هفتاد قسمت رضایت داد که البته مورد موافقت مسئولان شبکه و برنامه قرار نگرفت و بیژن بنفشه خواه جایگزین انصاری برای این پروژه جدید شبکه سه شد.

حضور بنفشه خواه هم خالی از حرف و حدیث نبود، طبق شنیده ها او در روز اول حضورش با گروه قرارداد بست و بیست میلیون تومان از حقوقش را هم همان روز گرفت اما همان روز رفت و دیگر خبری از او نشد تا این که گفتند به جمع بازیگران سریال جدید شبکه نسیم یعنی «حالت خاص» پیوسته است و سرش با کار جدید افشین اربابی گرم است.

* نتیجه اش چه شد:

بعد از این ماجرا البته بروبچه های برنامه «سه شو» ساکت ننشستند، آنها به مدیران ارشد سیما نامه زدند و دنبال ممنوع الکاری بنفشه خواه بودند تا اینکه حضور او در «حالت خاص» تمام شد، کارگردان و تهیه کننده سه شو هم تغییر کردند و همین چند وقت پیش آقا بیژن پولی که از سو شوای ها گرفته بود را پس داد!

 

783174_381.jpg

داستان اسپانسر

شرکت آب و فاضلاب اولین اسپانسر برنامه سه شو بود که تا قبل از روی آنتن رفتن آن در چند نوبت به دست اندرکاران این برنامه پول پرداخت کرد و تا مدت ها منتظر پخش برنامه بود. بعد از مدتی این شرکت دیگر هیچ پولی به برنامه نداد و به سازمان صداوسیما اعتراض کرد که چرا با وجود هزینه ای که تا به اینجا کرده اند، برنامه هنوز پخش نشده است.

بعد از این ماجرا عوامل برنامه به سراغ «آپ» رفتند تا به عنوان اسپانسر دوم وارد عمل شود و دشواری های به وجود آمده را رفع کنند. از اینجا کم کم حواشی بزرگی برای برنامه سه شو به وجود آمد.

* ستاره حواشی:

برخی از عوامل اصلی برنامه

* ماجرا از چه قرار بود:

حاشیه اصلی برنامه سه شو مربوط به مشکلات مالی و اسپانسرینگ برنامه است، مباحثی که در بطن آن اسامی برخی از عوامل اصلی برنامه به چشم می خورد. از گوشه و کنار اینطور به گوش می رسد که عوامل اصلی برنامه به نوعی سنگ بنای حواشی اصلی به وجود آمده برای سه شو را چیدند.

گویا بعد از این که پای آپ به میز مذاکره برای سه شو باز می شود، یکی از نفرات اصلی برنامه خودش به صورت جداگانه با آنها قرارداد بسته و از این اسپانسر تازه به میدان رسیده پول گرفته است. بعد از این ماجرا کم کم چند نفر دیگر نیز وارد گود شده و به زعم خود از اسپانسر جدید برنامه می خواهند که برای تبلیغ آنها پولی جداگانه بگیرند.

البته این ماجرا معمولا در برنامه های مختلف کاری طبیعی است اما مبلغی که بروبچه های سه شو از ابتدا درخواست کرده اند، خیلی بالا بوده و مدتی با هم مذاکره می کنند تا هر دو طرف معامله به یک مبلغ واحد رسیده اند و قرار شده که نهایتا با اسپانسر جدید قراردادی به قیمت 300 میلیون تومان برای 60 برنامه بسته شود.

* نتیجه اش چه شد:

زمانی که به نظر می رسید همه چیز اوکی شده و اسپانسر جدید با عوامل برنامه قرارداد را بستند، یکی دو نفر دیگر هم در این میان درخواست پول می کنند که اسپانسر باز هم می پذیرد. قرار می شود مبلغ اولیه را دو برابر کنند و قرار می شود تمام مبلغ را به یک نفر بدهند تا او بین دیگران تقسیم کند و سهم همه را بدهد. البته که این پول به همه رسید یا اصلا از طرف اسپانسر تا پیش از تغییرات جدید پرداخت شد یا نه، دقیقا مشخص نشد!

783175_606.jpg

 

پول هایی که گم شد

دلیلی اصلی که باعث شد مدیران شبکه سه تغییر و تحولی عظیم در برنامه سه شو ایجاد کنند، هزینه های زیادی بود که این برنامه روی دست سازمان گذاشته. طبق شنیده ها مبلغی حدود یک میلیارد و 700 میلیون برای دوازده قسمت از مجموعه تلویزیونی سه شو هزینه شده بود. (گویا حتی قسمت دوازدهم هم کامل نشده و همچنان بخش هایی از این قسمت ناتمام مانده) این در حالی است که قانونا با این مبلغ باید حدود 35 قسمت از کل پروژه نهایی می شد اما در عین ناباوری این اتفاق نیفتاده و به خاطر همین اختلاف مالی فاحش تغییرات ریز و درشت زیادی در این برنامه رخ داد.

 

* ستاره های حواشی:

برخی از عوامل اصلی برنامه

* ماجرا از چه قرار بود:

گویا داستان مشکلات مالی به وجود آمده برای قسمت های ابتدایی برنامه سه شو، دلیل اصلی تعطیلی این برنامه بود. از گوشه و کنار خبر می رسید که عوامل اصلی برنامه از پول هایی که از سازمان صداوسیما یا اسپانسرهای برنامه گرفته اند، بدهی های مالی شان را داده و پول عوامل خود برنامه را هم تسویه نکرده اند.

این حرف و حدیث ها و حواشی مربوط به مشکلات عجیب و غریب بودجه سه شو باعث شد به قول قدیمی ها کمر این برنامه بشکند و برنامه با شکل و شمایلی جدید روی آنتن شبکه سه برود.

* نتیجه اش چه شد:

 مهمترین نتیجه این حواشی پر سروصدا برکناری های به وجود آمده در سه شو بود. البته جدایی کارگردان و تهیه کننده برنامه با هم قابل قیاس نیست و طبق شنیده ها جواد رضویان در صورتی از برنامه کنار رفت که از آنها طلبکار هم بود.

طبق شنیده ها در جلسه ای که رضویان با مسئولان شبکه داشته قرار شده به خاطر دوازده برنامه ای که او ساخته مبلغی حدود 85 میلیون تومان به او پول بدهند تا رضویان با سه شو بی حساب شود.

 

783176_834.jpg

بازیکنان ذخیره

اوضاع سازندگان این برنامه از اینجا به بعد کاملا تغییر کرد. بعد از ماجرای رفتن ابراهیمی و رضویان، اوضاع کمی تغییر کرد و مهران مهام و تیم تقریبا ثابتش جایگزین آنها شدند. مهام کسی بود که از ابتدا و با عنوان مشاور پروژه در کنار تیم تولید حضور داشت، گروهی که با خودش به برنامه آورد هم کسانی بودند که از قدیم جزو اعضای گروه او بودند و مثلا در سریال دردسرهای عظیم دو نیز با او کار می کردند، از راننده پروژه گرفته تا مدیر تدارکات، مدیر تولید و غیره.

 

* ستاره حواشی: 

مهران مهام، بیژن بنفشه خواه

* ماجرا از چه قرار بود:

گویا زمانی که مهران مهام به این پروژه پیوسته، قرار شده تا قبل از عید قسمت های باقیمانده سه شو را به پایان برساند. از قصه قرارداد این برنامه نیز به گوش می رسد که آنها از شبکه پولی نگرفته اندو قرار شده با تمام کردن هر چند قسمت (مثلا 15 یا 20 قسمت)، چک مربوط به آن قسمت ها را بگیرند. گویا با وجود این دشواری هم مهام با کل تیمش صحبت کرده و کسانی که طلب داشته اند را راضی کرده تا کار را به انتها برسانند و همه حساب های مانده را بعد از اتمام پروژه تسویه کنند.

 

* نتیجه اش چه شد:

یکی از نخستین تبعات حضور مهام و تیم همراهش تعدیل نیروی بروبچه های سه شو بود. از همه مهمتر گروه تصویر و صدا که جزو دانه درشت های برنامه بودند، عوض شدند و کسانی را جای آنها آوردند که قیمت قراردادهایشان یک چهارم گروه اولیه برنامه بود. مهام به جز عوامل فنی گروه، بازیگران را هم تغییراتی داد که مهمترین آنها کارگردانی آیتم های برنامه بود که بر عهده محسن غضنفری سپرده شده؛ کسی که در دو مجموعه دردسرهای عظیم هم حضور پررنگی داشت.

به جز این، کارگردانی پلاتوها هم در نبودن رضویان به مهران غفوریان سپرده شد که در همان استودیو قبلی و طبق روال اولیه برنامه شان را به همراه بیژن بنفشه خواه روی آنتن می فرستند. البته همین که بنفشه خواه باز هم پایش به سه شو باز شد نکته جالب توجهی است. او ابتدای راه با سه شو قرارداد بست و دست شان را در پوست گردو گذاشت اما بعد از یک اتفاق حاشیه ای بزرگ، باز هم به جمع آنها پیوست و حالا به یکی از چهره های اصلی برنامه تبدیل شده و قسمت های اول حضورش در سه شو هم روی آنتن رفته است.

 

نتیجه گیری

با تمام این تفاسیر و حرف و حدیث هایی که در خصوص این برنامه تلویزیونی به گوش می رسد، سازندگان سه شو این روزها با سرعت در حال تولید هستند تا با ساخت قسمت های جدید، حواشی شان را به گوشه برانند و تمرکز خود و مخاطبان شان را به سمت متن برنامه ببرند.

 

منبع: روزنامه سینما

 

 

Save