ads-culture-top-1

فرزاد حسنی:هنوز هم هنگامی كه در استودیو رادیو می‌نشینم و صدا‌بردار با اشاره دست شروع برنامه را اعلام می‌كند دلم هری پایین می‌ریزد و ...


محمدرضا شهیدی‌فر و فرزاد حسنی در شصت و نهمین سالگرد رادیو از خاطرات تلخ و شیرین و چگونگی ورودشان به رادیو گفتند.
به گزارش سرویس رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) محمد رضا شهیدی‌فر در ویژه برنامه سالگرد رادیو درباره چگونگی ورود خود به رادیو گفت: حدود 27 سال پیش وقتی من كلاس دوم راهنمایی بودم، مدرسه من را به رادیو معرفی كرد وقتی به رادیو رفتم آقای آتش‌افروز را آن جا دیدم و او متنی را به من داد كه بخوانم و همان تست گویندگی من شد و سپس گوینده رادیو مشهد شدم.
این گوینده رادیو و تلویزیون ادامه داد: سال 68 در دانشگاه تهران قبول شدم و سینما خواندم. از آن موقع تاكنون گوینده، گزارشگر و سردبیر چند برنامه در گروه فرهنگ و هنر رادیو بودم. بعد باز هم به واسطه‌ی آقای آتش‌افزوز به تلویزیون آمدم و برنامه‌ هشت‌ونیم را اجرا كردم.
وی با بیان این كه کلام مهمترین اطیه حضرت حق به آدمی است و این نعمت الهی در رادیو بیشتر نمود دارد درباره تفاوت احساس خود در رادیو و تلویزیون اظهار كرد: من در رادیو حس بهتری دارم چون شائبه هایی که در تلویزیون آدم دچارش می شود در رادیو امکان بروز ندارد، رادیو قدرت متفاوتی در مقایسه با رسانه‌یی مانند تلویزیون دارد، امکان برقراری یک رابطه به دور از تظاهر در رادیو بیشتر وجود است ضمن این که رادیو در مقایسه با تلویزیون، امکان نزدیکی به فضایل انسانی را بیشتر دارا است.
این گوینده و مجری رادیو و تلویزیون ادامه داد: کلام مهمترین اطیه حضرت حق به آدمی است و وجه ممیزه انسان با سایر خلایق همین کلام است، کلام در رادیو غالب است ولی در تلویزیون نقش ثانوی دارد، در فرهنگ شرقی این عقیده وجود دارد که شنیدن افضل تر از دیدن است ضمن اینکه انسان از طریق گوش در مقایسه با چشم کمتر فریب می خورد.
وی در پاسخ به این پرسش كه رادیو چه کار باید انجام دهد تا قدرت و تاثیر خود را حفظ کند، تصریح كرد:برخی از کارکردهای رادیو همچنان می تواند باقی بماند ضمن اینکه رادیو باید خود را با شرایط اجتماعی، سیاسی و تغییرات اجتماعی باز تعریف کند که در حال حاضر این کار را می کند، هیچ رسانه ای نمی تواند جای خیال انگیز بودن و دسترسی راحت رادیو را بگیرد.
شهیدی فر ادامه داد: نازی‌ها برای تبلیغات، مهمترین سخنرانی‌های هیتلر را از طریق رادیو پخش می‌كردند چون با تاثیر صدا آشنا بودند.
به گزارش ایسنا، فرزاد حسنی از دیگر گویندگان جوان رادیو ابراز عقیده كرد: اگر برنامه‌های خلاقانه با توجه با دریافت‌های جامعه تهیه شوند در جذب مردم خیلی موفق تر خواهیم بود، که متاسفانه تاکنون نتوانستیم از تمامی قابلیت‌های رادیو استفاده کنیم. اگر رادیو خصوصا در قسمت نمایش قوی تر شود، مطمئنا طرفداران خود را پیدا خواهد کرد.
وی درباره تغییرات محتوایی رادیو نیز گفت: رادیو از حیث محتوا مشکلی ندارد، به عقیده من مشکل از جای دیگر است، ممکن است مشکلاتی در رادیو وجود داشته باشد ولی هم چنان رادیو رسانه ی برتری است.
این گوینده و مجری رادیو و تلویزیون در رادیو گفت وگو ادامه داد: برای گویندگی در رادیو باید، قدرت بیشتری در بیان موثق کلمات داشت به ویژه زمانی که عنوان مجری‌ـ کارشناس نیز به آن اضافه می شود، می‌توان گفت گویندگی در تلویزیون بسیار ساده تر از گویندگی در رادیو است، در رادیو ادای کلمات از مخرج صحیح بسیار اهمیت دارد ولی گویندگان تلویزیون از این حیث خیلی راحت هستند.
فرزاد حسنی با بیان خاطره‌یی از دوران فعالیت خود اظهار كرد: هنوز هم هنگامی كه در استودی رادیو می‌نشینم و صدا‌بردار با اشاره دست شروع برنامه را اعلام می‌كند دلم هری پایین می‌ریزد و ابتدا با استرس چند كلمه ابتدایی را شروع می‌كنم.
گردآوری:گروه فرهنگ وهنرسیمرغ
www.seemorgh.com/culture
  
 



نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

ads-culture-left-1
تازه ترین اخبار فرهنگ و هنر
مریم معصومی، پویا امینی و نیلوفر پارسا در تئاتر «مرگ فیدل»مریم معصومی، پویا امینی و نیلوفر پارسا در تئاتر «مرگ فیدل»

تئاتر «مرگ فیدل» با بازی مریم معصومی، پویا امینی، نیلوفر پارسا و نیلوفر لاری پور به روی صحنه رفت

ads-culture-left-2
 
sabacode-728*90-970309 top mobile only
X