بسیاری از باستان شناسان و دیرینه شناسان معتقدند که استفاده از صدف به عنوان زیورآلات مربوط به انسانهایی است که از نظر آناتومی...
 
دانشمندان انگلیسی و مراکشی موفق شدند قدیمی ترین زیور آلاتی را که توسط انسان استفاده می شده است را کشف کنند.
به گزارش مهر، محققان دانشگاه آکسفورد و موسسه ملی علوم باستان شناسی مراکش در غار Grotte des Pigeons واقع در شرق مراکش صدفهایی را یافتند که به صورت مصنوعی در آنها سوراخهایی ایجاد شده بود.
تاریخ دقیق این صدفها که به عنوان قدیمی ترین زیورآلاتی که توسط انسان مورد استفاده قرار می گرفته است معرفی شده هنوز مشخص نیست اما به گفته این باستان شناسان این صدفهای سوراخ شده احتمالا مربوط به 110 هزار سال قبل است.
پیش از این قدیمی ترین زیورآلات انسان که در همین سایت باستان شناسی به دست آمده بود 82 هزار سال قدمت داشت. این در حالی است که قدیمی ترین زیورآلاتی که تاریخ دقیق آنها تعیین شده است مربوط به 41 صدف سوراخ شده با قدمت 72 هزار سال هستند.
 
بسیاری از باستان شناسان و دیرینه شناسان معتقدند که استفاده از صدف به عنوان زیورآلات مربوط به انسانهایی است که از نظر آناتومی مدرن هستند و این استفاده ریشه در فرهنگ استفاده از مواد سمبلیک دارد.
 
نتایج این تحقیقات که در ژورنال علمی Journal of Quaternary Science Reviews منتشر شده است تائید می کند که سنت و فرهنگ استفاده از زیورآلات بسیار قدیمی تر از آن چیزی است که تاکنون تصور می شد.

  

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ

www.seemorgh.com/culture