جنگ تمام عیار در این قسمت سریال بازی تاج و تخت!!
این هفته در سریال بازی تاج و تخت شاهد یک نبرد تمام عیار خواهیم بود!

در سریال بازی تاج و تخت چه اتفاقی رخ می دهد؟

هواداران دو آتشه سریال موفق «بازی تاج و تخت» خود را آماده یک نبرد قرون وسطایی تمام عیار می‌کنند.
مدتی می‌شود که «بازی تاج و تخت» دارد خود و بینندگانش را آماده نبردی حماسی بین خاندان های استارک و بولتون می‌کند و در اپیزود نهم فصل ششم این سریال که یکشنبه شب آینده روی آنتن می‌رود و «نبرد حرامزاده ها» لقب گرفته، می توانیم بالاخره شاهد این نبرد بزرگ باشیم.

کیت هرینگتون، بازیگر نقش جان اسنو در این باره گفت: «خیلی بزرگ است. بزرگ ترین چیزی است که تا به حال در این سریال فیلمبرداری کردیم. من هر سال همین را می گویم چون هر سال سریال باید بزرگتر بشود.»

این حرف های هرینگتون تماشای اپیزود بعدی را به شدت وسوسه انگیز می کند، مخصوصا با توجه به اینکه نبرد «هاردهوم» فصل قبل بسیار حیرت‌انگیز بود. در حالی که آن نبرد شامل وایت واکرها و در نتیجه کلی تکنولوژی تصویری و وی اف اکس می‌شد، این نبرد بین انسان‌ها خواهد بود و مسلما صحنه فیلمبرداری آن غول آسا از آب در می‌آید. یکی از سیاهی لشکرهای فیلمبرداری این صحنه می گوید ۶ هفته طول کشید تا فیلمبرداری این بخش به پایان برسد و بیش از ۵۰۰ نفر به عنوان سیاهی لشکر در آن حضور داشتند.

با توجه به اینکه «بازی تاج و تخت» به این درجه از موفقیت دست پیدا کرده، تیم سازنده آن حالا بودجه کافی برای به تصویر کشیدن یک نبرد تمام عیار را در اختیار دارد. میگل ساپوچنیک، کارگردان اپیزود نهم به انترتینمنت ویکلی گفت: «دیوید و دن می خواستند یک منظره تمام عیار بسازند، یک نبرد میدانی استراتژیک که در فصل های اول و دوم بودجه لازم برای درست کردنش را نداشتند.

من مخصوصا می‌خواستم هم وحشت جنگ و هم نقشی که شانس در نبرد بازی می‌کند را به تصویر بکشم.» دی بی وایس یکی از گردانندگان سریال اضافه کرد: «میگل واقعا دست خودش را از پشت بسته. برای درست نمایش دادن صحنه‌های نبرد قرون وسطایی به منابع و هماهنگی‌های به شدت زیادی نیاز است. این حس را دارد که ما داریم چیزی تازه می‌سازیم که خیلی در تلویزیون و اغلب فیلم های سینمایی نمی‌بینید.»

صحنه هایی کوتاه از این نبرد در تریلر این هفته به نمایش درآمد و استارک ها را با افراد کمتر در مقابل بولتون ها به تصویر کشید. اما به خاطر نامه‌ای که سانسا در دو اپیزود قبل نوشته بود و هواداران آن را رمزگشایی کردند، به نظر می رسد که یک خانه قدرتمند دیگر هم قرار است در لحظه آخر به آن ها کمک کند. «نبرد حرامزاده ها» با ۶۰ دقیقه، طولانی ترین اپیزود «بازی تاج و تخت» تا اینجای کار خواهد بود، البته این مساله هم به زودی تغییر خواهد کرد چون اپیزود آخر این فصل که «بادهای زمستان» نام دارد، در ۶۹ دقیقه روی آنتن خواهد رفت.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : روزنامه بانی فیلم