تابوشکنی تلویزیون: سریال پریا درباره ایدز بزودی پخش می شود!
قرار است سریال پریا با موضوع ایدز بزودی از شبکه سوم سیما پخش شود و این اولین باری است که سریالی بطور کامل به این موضوع می پردازد.

پخش سریالی باموضوع ایدز

اسماعیل عفیفه تهیه کننده باسابقه تلویزیون که در ماههای اخیر درگیر تولید سریال «پریا» به کارگردانی حسین سهیلی زاده با بازی امیرحسین آرمان و لادن مستوفی بود درباره زمان پخش این سریال گفت: پیشتر قرار بود سریال را در ماه رمضان روی آنتن بفرستیم اما از آنجا که سریال بنا بود از شبکه سوم روی آنتن رود و در این ایام مسابقات یورو 2016 از این شبکه پخش می شود ترجیح دادیم که پخش آن را عقب تر بیندازیم.

وی ادامه داد: بر این اساس سریال «پریا» بعد از ماه مبارک رمضان در کنداکتور پخش شبکه سوم سیما قرار خواهد گرفت و امیدواریم که مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

«پریا» مضمونی پیرامون مبتلایان به اچ.آی.وی را دستمایه کار کرده و این مضمون در سالهای اخیر در تلویزیون چنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است. سالها پیش «داستان یک شهر» اصغر فرهادی در یکی از اپیزودهایش به این مقوله اشاره کرده بود ولی در این سالها دست تلویزیون در این حیطه خالی است.
 
بعید است سریال مشکل ساز شود

عفیفه درباره اینکه آیا پیش بینی این را کرده که ممکن است پرداختن به چنین سوژه ایدز در رسانه ملی جنجالی باشد اظهار داشت: ایده اولیه داستان به شدت جسورانه و جذاب بود و همین ما را متقاعد کرد که فیلمنامه را جلو ببریم. محوریت داستان قصه ای قرار گرفته که قابلیتهای جلب مخاطب عام را دارد. از حیث جنجالی بودن به معنای منفی آن بعید می دانم سریال مشکلی داشته باشد چون می تواند خیلی خوب به عنوان سریالی بکر مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: اما اگر التهاب را به معنای این بدانیم که باعث توجه مخاطب شود خیلی هم خوب است چون اصلا وظیفه رسانه ملی است که درباره موضوعات اجتماعی چالش ایجاد کرده و وجه هشداردهندگی خود نسبت به آسیبهای اجتماعی را داشته باشد.

تهیه کننده آثاری نظیر «میوه ممنوعه» و «پس از باران» با اشاره به اینکه کوشیده شده در «پریا» به گونه ای آسیب شناسانه به طرح یک مسأله اجتماعی پرداخته شود بیان داشت: به هر حال رسانه ملی باید بتواند درباره پدیده های مبتلابه جامعه اطلاع رسانی کند و چه بهتر که این اطلاع رسانی از کانال تولید مجموعه های نمایشی صورت گیرد تا دامنه مخاطبان بیشتری به آن پدیده خاص توجه کنند.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : nasimonline.ir