فیلم «تخیلات دكتر پارناسوس» به كارگردانی «تری گیلیام» كه «هیت لجر» به دلیل مرگ ناگهانی‌اش نتوانست نقش خود را در آن به اتمام رساند روز گذشته...
 
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، فیلم «تخیلات دكتر پارناسوس» به كارگردانی «تری گیلیام» كه روز گذشته در شصت و دومین جشنواره فیلم كن به نمایش درآمد، مورد توجه حاضران در این جشنواره واقع شد.
در این فیلم «هیت لجر» به دلیل مرگ ناگهانی‌اش نتوانست نقش خود را به اتمام رساند.
به گزارش رویترز، مرگ «لجر» در اواسط فیلمبرداری این پروژه 45 میلیون دلاری بدون شك بدترین تجربه‌ حرفه‌ای است كه «گیلیام» تاكنون داشته است.
«گیلیام» در مصاحبه اخیر خود گفت: ما برای اتمام این فیلم به خلاقیت زیادی نیاز داشتیم.
وی افزود: با مرگ «لجر» مجبور شدم تا تغییرات اساسی در فیلم به وجود آورم و او بود كه مرا مجبور به این كار كرد یعنی در واقع اگر به خاطر او نبود هیچگاه این پروژه را تمام نمی‌كردم.
وی گفت: تمام عوامل فیلم تمام تلاش خود را برای اتمام این پروژه كردند، این قضیه برای ما خیلی مهم بود، چون این فیلم، آخرین بازی «لجر» بود.
این كارگردان موفق انگلیسی گفت: در این فیلم «پارناسوس» در واقع خود منم، «پارناسوس»، پیر مردی است كه مردم را به فكر كردن تشویق می‌كند، از آنها می‌خواهد تا ایده‌ها و افكار خود را داشته باشند و از تخیلات خود استفاده كنند، من نیز همواره این را می‌گویم كه برای این دنیا را ببینید، از قوه تخیل خود استفاده كنید.
بنا راین گزارش، فیلم «تخیلات دكتر پارناسوس»، روز گذشته در بخش خارج از مسابقه جشنواره كن به نمایش درآمد، «لجر» در این فیلم نقش «تونی» مرموز و اسرار‌آمیز را بازی می‌كند كه پس از آنكه از مرگ نجات می‌یابد، به دنیایی از تخیلات می‌پیوندد.
 
گردآوری:گروه فرهنگ وهنرسیمرغ
www.seemorgh.com/culture