محققان با صرف دو سال زمان و استفاده از انواع تجهیزات پیشرفته نقشه برداری موفق شدند قسمت جدیدی...
 
 

کشف قسمت جدیدی از دیوار چین نشان می دهد که طول این دست ساز عظیم بسیار طولانی تر از ابعادی است که در گذشته ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان با صرف دو سال زمان و استفاده از انواع تجهیزات پیشرفته نقشه برداری موفق شدند قسمت جدیدی از مشهورترین بنای باستانی چینی، دیوار عظیم چین را کشف کنند.

با استفاده از تکنولوژی های مختلفی از جمله کاوشگر مادون قرمز و سیستمهای جی پی اس محققان قسمتی از دیوار را که توسط تپه ها، رودها و صخره ها پنهان شده بود کشف کردند که از شمال کوهستان هو در ایالت لیانونینگ تا جنوب ایالت گانسو با طولی برابر 290 کیلومتر امتداد یافته است.

قسمتهای جدید نقشه برداری شده در دوره ای تاریخی 1368 تا 1644 و به منظور محافظت کشور در برابر مهاجمانی که اکنون مغول خوانده می شوند، ساخته شده است. طول دیوار چین به طور کلی برابر 6 هزار و 700 کیلومتر اعلام شده است.

این پروژه مشترک که با همکاری سازمان میراث فرهنگی و سازمان نقشه برداری و کاوش چین در حال انجام است تا یکسال دیگر نیز ادامه خواهد داشت تا محققان بتوانند قسمتهایی از دیوار که در دوره خاندان کین (206 تا 221 قبل از میلاد) و خاندان هان ( 206 قبل از میلاد تا 9 بعد از میلاد) ساخته شده اند را نیز نقشه برداری کنند.

مطالعات جدید محققان چینی نشان می دهد که قسمتهایی از این دیوار تاریخی در منطقه گانسو به دلیل شکل گیری مداوم طوفانهای شن در حال تخریب و ناپدیدی است و به احتمال زیاد این قسمتها تا 20 سال آینده کاملا ناپدید خواهند شد.

بر اساس گزارش فوکس نیوز، قسمتهای مدرن دیوار چین که در حواشی پایتخت این کشور قرار دارد در زمان خاندان مینگ بنا شده و در سال 1949 احیا شده است. این دیوار باستانی سالانه صدها هزار توریست را برای بازدید به این کشور جذب می کند.


گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture