در کنسرت هیجان انگیز گروه جیپسی کینگز در تهران چه گذشت؟
کنسرت گروه جیپسی کینگز شب گذشته در تالار وحدت اجرا شد. در ادامه گزارشی از کنسرت گروه جیپسی کینگز را خواهید خواند.

کنسرت گروه جیپسی کینگز در تالار وحدت

کنسرت گروه اسپانیایی «جیپسی کینگز»، شب گذشته در میان هیاهوی علاقه‌مندان در تالار وحدت برگزار شد.

درست راس ساعت مقرر در بیست و سومین روز از مرداد ماه، در حالی که تمامی ظرفیت صندلی‌های  تالار وحدت پر شده بود، پس از کوک کردن ساز های نوازندگان با خواندن قطعه ای پر شور، کنسرت گروه اسپانیایی جیپسی کینگز آغاز شد.
خواننده این گروه هشت نفره پل ریس بود که خود همراه با چهار گیتاریست دیگر، گیتار می نواخت و نوازنده ای هم مشغول نواختن گیتار الکتریک بود و دو عضو دیگر طبل و درام می‌زدند.

قطعه دومی که در این کنسرت اجرا شد، قطعه ای طولانی و شاد بود و در اواسط آن از حضار خواسته شد که همراهی بیشتری با آهنگ داشته باشند و دست بزنند.
پس از آن قطعه معروف و پرطرفدار un amour که به معنای «عشق» است، اجرا شد و تحسین همگان را برانگیخت و برای مدتی حال و هوای تالار عوض شد.

سپس سرپرست گروه به زبان اسپانیایی یکی از نوازندگان را معرفی کرد و آن نوازنده به خواندن قطعه ای بسیار شاد مشغول شد. در اواسط اجرای این آهنگ همراه با ریتم ملودی نوازندگان به ایرانیان ابراز علاقه کردند.

قطعه بعدی ابتدا بدون موسیقی و تنها با صدای خود خواننده اجرا شد. پس از دقایقی نوازندگان با خواننده همراهی کردند و نتیجه این همکاری اجرای قطعه ای دیگر بود.

پس از اجرای این ترک، خواننده، از مردم به دلیل همراهیشان در خواندن قطعه تشکر کرد.
پس از اجرای این آهنگ نوازندگان گیتار با هم به اجرای قطعه‌ای پرداختند تا هنرمندی‌شان را در نواختن گیتار فلامنکو به رخ همگان بکشند.

در حالی که به نظر می‌رسید کنسرت به پایان خود نزدیک شده و  با روشن شدن چراغ ها مردم ایستاده بوده و گروه را تشویق می کردند، یکی از نوازندگان با گفتن کلمه‌ای به معنای «یکی دیگر»، باعث شد تا گروه قطعه ای دیگر را به عنوان آخرین آهنگ انتخاب کنند و پس از آن با تشویق علاقه مندان به پشت صحنه رهسپار شدند.

از موارد نادر و جالبی که در این کنسرت وجود داشت، عدم حضور مهمانی ویژه بود و همه ی حضار از علاقه مندان این گروه بودند.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : yjc.ir