تابلو های نقاشی خط از صدای شهرام ناظری!
نمایشگاهی از تابلو های نقاشی خط که به کمک صدای استاد شهرام ناظری کشیده شده اند, از 9 مهر کار خود را آغاز خواهد کرد.

برگزاری نمایشگاه نقاشیخط

نیر مصری‌‌پور، 21 تابلوی نقاشی خط خود را که با گوش فرادادن به صدای شهرام ناظری پدید آورده است، در فرهنگسرای نیاوران به نمایش درمی‌آورد.
این نمایشگاه با حضور جواد بختیاری، هنرمند برجسته خوشنویسی، بعدازظهر جمعه 9 مهر ماه درگالری شماره 2  فرهنگسرای نیاوران افتتاح می‌‌شود.

مصری‌پور با بیان اینکه این نمایشگاه به مناسبت بزرگداشت روزمولانا برگزار می‌شود، گفت: «پروژه را از یک سال پیش آغاز کرده‌ ام، درتمامی تابلوها از اشعار مولانا یک مصرع با خط نستعلیق تهیه شده و همگی اشعاری هستند که شهرام ناظری آنها را خوانده است. من با صدای ایشان این تابلوها را طراحی کرده ام.»

او افزود: «انتخاب رنگ، بافت و ریتم همه از عواملی بود که باعث شد مخاطب بتواند مفهوم و معنی شعر را در تابلوها احساس نماید.»
این نقاش در ادامه توضیح داد: «تکنیک‌های رنگ استفاده شده در این تابلوها ابداع خودم است ولی حرمت خط نستعلیق حفظ شده است و سعی کرده ام حس زیبا شناسی خط نستعلیق دراین تابلوها باقی بماند. این تابلو ها درابعاد 100در100، 120 در120 و 100در140 ،140در90 ارائه شده است و قیمت آنها بین چهار تا 12 میلیون است.»

نیر مصری‌‌پور، کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی و فارغ تحصیل رشته خط و خوشنویسی است. او کارهای خوشنویسی را از 25 سال پیش آغاز کرده است و دو بار در سال‌های 88 و 89 در جشنواره سراسری خوشنویسی کوثر برگزیده شده است.
نمایشگاه نقاشی خط «آب حیات» عصر روز جمعه 9 مهرماه در فرهنگسرای نیاوران گشایش خواهد یافت و تا 18 مهر  از ساعت ١٠ الی 20 و جمعه‌ها از ساعت ١٤ تا 20 برپاخواهد بود.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : khabaronline.ir