محرومیت یکساله پزشک عباس کیارستمی صحت ندارد
براساس اعلام رییس هیأت بدوی انتظامی نظام پزشکی تهران خبر محرومیت پزشک معالج عباس کیارستمی صحت ندارد.

زمان اعلام حکم پزشک پرونده عباس کیارستمی

رییس هیأت بدوی انتظامی نظام پزشکی تهران بزرگ از صدور حکم پرونده پزشکی مرحوم عباس کیارستمی کارگردان مطرح کشور خبر داد.

ایرج خسرونیا در گفت و گویی افزود: حکم این پرونده پزشکی صادر شده است اما به دلیل اینکه هنوز قطعی نیست، از بیان جزئیات آن معذوریم. اگرچه این حکم صادر شده است اما ممکن است خانواده کیارستمی نسبت به این حکم اعتراض کنند و پرونده به دادگاه تجدید نظر ارسال شود به همین منظور امکان اعلام جزئیات حکم وجود ندارد تا زمانی که حکم قطعی شود.
وی با بیان اینکه وکیل این پرونده یا مسئولان بیمارستان می تواند جزئیات حکم را اعلام کنند، ادامه داد: از نظر ما این کار قانونی نیست و من نمی توانم جزئیات آن را اعلام کنم.

رییس هیأت بدوی انتظامی نظام پزشکی تهران بزرگ گفت: البته برخی اطلاعات در خصوص این پرونده در برخی سایت ها منتشر شده است که این اطلاعات نادرست است، چرا که ما هنوز چیزی در این زمینه اعلام نکرده ایم.وی در عین حال گفت که حکم صادر شده هفته جاری به وکیل کیارستمی ابلاغ خواهد شد. خسرونیا ادامه داد: در این پرونده سه قصور مشخص شده است که دو قصور آن مربوط به مسافرت پزشک و تکمیل نکردن پرونده مرحوم کیارستمی و یک قصور دیگر قصور درمانی است که باید همه این موارد را بررسی کنیم.

همچنین دکتر ایرج خسرونیا در گفت و گویی با تکذیب صدور حکم یکسال محرومیت برای پزشک معالج کیارستمی گفت: حکم پزشک معالج کیارستمی به وکیل وی اعلام شده است و قرار است این حکم تا یکشنبه ابلاغ شود.
رییس هیأت بدوی سازمان نظام پزشکی افزود: علت تاخیر اعلام این حکم، بیماری دادستان انتظامی سازمان نظام پزشکی بوده و بنابراین حکم هنوز ابلاغ نشده است.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : banifilm.ir