ابتلای کمدین سرشناس بن استیلر به سرطان
بن استیلر ben stiller بازیگر سرشناس هالیوودی اعلام کرد که به سرطان پروستات مبتلا شده بود که با تشخیص زودهنگام موفق شد به این بیماری غلبه کند.

ابتلای بن استیلر ben stiller به سرطان

بن استیلر ben stiller اعلام کرد دو سال پیش به سرطان پروستات مبتلا شده، اما با تشخیص به موقع موفق شده تا بر بیماری غلبه کند، و اکنون اثری از سرطان در بدنش وجود ندارد.
کمدین سرشناس هالیوود که سال 2014 پی برد سرطان دارد، اکنون با علنی کردن ماجرا قصد دارد تا از آزمایشی بحث‌برانگیز حمایت کند که به تشخیص به موقع بیماری او کمک به سزایی کرد و جان او را نجات داد.

استیلر در توصیف لحظه‌ای که پی‌ برد به سرطان مبتلاست گفت: «از آن‌ لحظه‌های کلاسیک والتر وایت (شخصیت اصلی سریال «بریکینگ بد») بود، با این تفاوت که هیچ کس از من فیلمبرداری نمی‌کرد.»
او در ادامه افزود: «بیماری من جمعه 13 ژوئن سال 2014 تشخیص داده شد و پس از درمان در 17 سپتامبر نتایج آزمایشات نشان می‌داد که اثری از سرطان در بدن من باقی نیست.»

بازیگر «زولندر» پس از ابتلا به این بیماری درباره افراد سرشناس مبتلا به این بیماری تحقیق کرد تا دریابد چه کسانی از آن نجات یافته و چه کسانی در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند. او که در این بررسی‌ها متوجه شد تشخیص زودهنگام بیماری کمک شایانی به درمان آن می‌کند، گفت: «من خیلی خوش‌شانس بودم چون سرطانم خیلی زود تشخیص داده شد. این تشخیص زود هنگام به دلیل آزمایشی بود که پزشکم برای من تجویز کرد، در حالی که لازم نبود آن را انجام دهم. انجام آزمایش پی‌اس‌ای جان مرا نجات داد. در حقیقت آن آزمایش دلیل حرف‌ زدن امروز من است.»

به گفته سرویس سلامت همگانی بریتانیا (NHS) این آزمایش می‌تواند به تشخیص سرطان منجر شود در حالی سرطانی در بدن وجود ندارد و از این جهت صد در صد قابل اطمینان نیست.

استیلر اما به جنبه‌های علمی و بحث‌های پیرامون این آزمایش کاری ندارد و تنها اعلام کرده که بدون این آزمایش به موقع به بیماری خود آگاه نمی‌شد. او در این زمینه گفت: «نکته مهم برای من این است که به اندازه کافی خوش‌شانس بودم که دکتر در 46 سالگی برای من این آزمایش را تجویز کند. در خانواده ما پیشینه سرطان پروستات وجود نداشت و من در دسته افراد با ریسک بالای ابتلا به این بیماری نبودم و در ضمن هیچ علائمی از بیماری نداشتم. من اگر همانگونه که جامعه سرطان آمریکا پیشنهاد می‌کند تا 50 سالگی صبر می‌کردم، با توموری گسترش‌یافته روبه‌رو می‌شدم.»

به گفته منتقدان این آزمایش می‌تواند به درمان‌های زیادی و غیرضروری منجر شود، اما استیلر می‌گوید مردم حق دارند این گزینه را پیش رو داشته باشند تا از شانس تشخیص زودهنگام بیماری برخوردار شوند.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : khabaronline.ir