یك كتاب جنجالی و پرخواننده دیگر دنیای ادبیات، سر از پرده بزرگ سینما در می‌آورد و كتاب «قصه واقعی گروه بیلدربرگ» تازه‌ترین اثر ادبی است كه تبدیل به فیلم سینمایی می‌شود...

به گزارش خبرگزاری فارس، شركت مستقل فیلم‌سازی «هالسین» امتیاز برگردان سینمایی این كتاب موفق و پرفروش را خریداری كرده است.
«دانیل استولین» نویسنده كتاب «قصه واقعی گروه بیلدربرگ» است. قصه كتاب او درباره یك گروه مخفی به نام بیلدربرگ است كه حدود 130 عضو دارد.
این افراد همگی از جمله چهره‌های سرشناس و با نفوذ دنیای سیاست و تجارت هستند، كه البته كسی چیزی از عضویت آن‌ها در گروه بیلدربرگ ندارد.
خط اصلی قصه كتاب آشكار كننده این موضوع است كه اعضای این گروه در پشت درهای بسته درباره مسائل مهم بین‌المللی بحث و گفت و گو می‌كنند. نتیجه ساعت‌ها بحث و گفت و گوی این افراد این است كه پیش بینی حوادث و بحران‌های پیش روی مردم جهان را می‌كنند. برای مثال، آن‌ها قبل از وقوع بحران اقتصادی سال قبل وال استریت، پیش‌بینی كردند كه این مكان با یك بحران اقتصادی شدید روبرو خواهد شد. اما اعضای گروه پس از مشاوره و شور جمعی به این نتیجه رسیدند كه این موضوع را در سطح عمومی آشكار نكنند.
دانیل استولین نویسنده كتاب اهل روسیه است، ولی در مادرید زندگی و كار می‌كند. او برای نوشتن كتاب خود چهارده سال تحقیق و جست و جو كرد.
به همین دلیل، زمانی كه این كتاب در سال 2007 منتشر شد خیلی سریع مورد توجه محافل تجاری و رسانه‌ای قرار گرفت.
شركت هالسین این روزها به دنبال فیلم‌سازی می‌گردد كه بتواند قصه كتاب «قصه واقعی گروه بیلدربرگ» را به شكل زیبایی تبدیل به یك فیلم سینمایی جذاب و تماشایی (و در عین حال افشاگرانه)‌ كند.
پیش بینی می‌شود این فیلم به صورت رقیبی برای قسمت دوم فیلم «وال استریت» به كارگردانی «الیور استون» درآید. قرار است «مایكل داگلاس »-كه برای قسمت اول فیلم در دهه هشتاد میلادی، اسكار بهترین بازیگر مرد را گرفت - دوباره نقش قبلی خود را در قسمت تازه تكرار كند.
وی در این فیلم در نقش یك تاجر طماع وال استریتی ظاهر شد كه می‌گفت پول همه چیز است.
شركت هالسین كه امتیاز تولید مجموعه فیلم «ترمیناتور» را در اختیار دارد، یكی از تهیه‌كنندگان قسمت چهارم ان است كه به تازگی به روی پرده سینماها رفته است.
این فیلم با بازی «كریستین بل» در ده روز اول نمایش عمومی خود 91 میلیون دلار فروش كرده است، این رقم فروش، انتظارات تهیه‌كنندگان و سازندگان فیلم را برآورده نكرده است.
«قصه واقعی گروه بیلدربرگ» اولین محصول غیر متعارف و سنگین شركت‌ هالسین است.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture