درخواست سردار قاسم سلیمانی از ابراهیم حاتمی کیا
براساس خبرهای منتشر شده سردار قاسم سلیمانی در نامه ای ابراهیم حاتمی کیا را به ساخت فیلمی براساس کتاب آن بیست و سه نفر دعوت کرده است.

ساخت فیلم جدید ابراهیم حاتمی کیا براساس سفارش قاسم سلیمانی

نویسنده کتاب «آن بیست و سه نفر» از نامه سردار قاسم سلیمانی به ابراهیم حاتمی‌کیا برای ساخت فیلمی بر اساس این کتاب خبر داد. سلیمانی و حاتمی‌کیا روابط نزدیکی با هم دارند و احتمال این‌که این کتاب موضوع فیلم بعدی حاتمی‌کیا شود دور از نظر نیست، البته موضوع «آن بیست و سه نفر» نیز یکی از نکات جالب ماجراست، کتاب داستانی درباره حضور نوجوانان در جنگ را روایت می‌کند. 

احمد یوسف‌زاده نویسنده کتاب «آن بیست و سه نفر»، از فراهم شدن مقدمات کار برای تولید فیلم سینمایی یا سریال با الهام از اثرش خبر داد و گفت: «برخی از فعالان این حوزه در صدد فراهم کردن مقدمات کار هستند، خبر دارم که سردار سلیمانی نامه‌ای به ابراهیم حاتمی‌کیا، کارگردان، نوشته‌ و پیشنهاد داده‌اند که براساس این کتاب، فیلم‌نامه این کار نوشته و یک فیلم سینمایی تولید شود.»

سلیمانی بعد از فیلم «چ» نیز نامه‌ای به ابراهیم حاتمی‌کیا نوشته بود و از او خواسته‌ بود از طعنه‌ها نهراسد و به راهش ادامه دهد، از سوی دیگر حاتمی‌کیا هم در فیلم بعدی‌اش «بادیگارد» سعی کرده بود تا جای ممکن چهره پرویز پرستویی نقش اصلی فیلم را به قاسم سلیمانی نزدیک کند و بعد از فیلم هم در دیدار این دو، سردار سلیمانی انگشتر مدافعان حرم را به این کارگردان هدیه داد. با توجه به روابط این دو ساخت فیلمی بر اساس پیشنهاد سلیمانی بعید به نظر نمی‌رسد، اما باید دید حاتمی‌کیا قرار است چگونه به حضور نوجوانان در جنگ که موضوع اصلی این کتاب است بپردازد.

البته در ادامه این گزارش، آن‌طور که یوسف‌زاده توضیح داده است یک کارگردان جوان نیز برای ساختن این فیلم پا پیش گذاشته. یوسف‌زاده نیز به این موضوع اشاره کرده که برای تولید سریال یا فیلم سینمایی بر اساس کتاب «آن بیست و سه نفر» تصمیم گیرنده اصلی نیست، اما تاکید کرده است هرکدام از فعالان سینمایی کشور در این زمینه وارد شوند، به عنوان مشاور در کنار آن‌ها خواهد بود تا این حماسه به خوبی به مردم معرفی شود.

کتاب «آن بیست و سه نفر» حضور نوجوانان در صحنه‌های جنگ و اسارت‌گاه‌ها را به تصویر کشیده و شامل خاطرات احمد یوسف‌زاده از دوران دفاع مقدس است که در کنار آن حکایت 22 نوجوان دیگر نیز در یکی از اسارتگاه‌های عراق روایت می‌شود. در این کتاب به تلاش رژیم بعث برای استفاده تبلیغاتی از این نوجوانان و دیدار با صدام نیز پرداخته شده است.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : tasnimnews.com