دو مجموعه داستان كوتاه منتشر نشده از «آگاتا مری كلاریسا» مشهور به «آگاتا كریستی» نویسنده داستان‌های جنایی و ادبیات كارآگاهی در منزل ییلاقی وی پیدا شد...

به گزارش خبرگزاری فارس، این مجموعه داستان‌ها كه درباره شخصیت داستانی محبوب و كارآگاه بلژیكی «هركول پوآرو» قلمی شده به دستخط نویسنده در منزل ییلاقی او پیدا شده است. این دستنوشته‌ها روی 73 دفترچه یادداشت به رشته تحریر درآمده و حاوی دو مجموعه داستان كوتاه به صورت جداگانه است.
این مجموعه داستان‌ها كه با عنوان «سلول‌های كوچك خاكستری» از هم جدا شده‌اند، داستان‌هایی درباره كارآگاه محبوب بلژیكی «هركول پوآرو» كه یكی از مشهورترین شخصیت‌های داستانی تاریخ ادبیات است.
آگاتا كریستی از این شخصیت در بیش از 50 داستان كوتاه و بالغ بر 30 داستان بلند به عنوان شخصیت اصلی استفاده كرده است كه این آمار با كشف دو مجموعه داستان كوتاه درباره این شخصیت داستانی افزایش پیدا می‌كند.
در حاشیه این دو مجموعه داستان منتشر نشده طرح‌ها و جزئیاتی درباره شخصیت‌های اصلی و فرعی این داستان‌ها توسط آگاتا كریستی قلمی شده است.
كشف بزرگ این دو مجموعه داستانی توسط كتاب فروشی «مگزین» به رسانه‌ها و روزنامه‌ها اعلام شده است و تا سپتامبر سال جاری قرار است وضعیت انتشار این دو مجموعه داستانی مشخص شود.
اولین داستان این مجموعه از كارهای آگاتا كریستی به نام «تسخیر سگ» داستانی درباره سگی سه سر از اساطیر یونان است كه پاسبان دوزخ بوده است. به گفته مدیر این فروشگاه، كتاب اولین مجموعه داستان حاوی 12 داستان و دومین مجموعه داستان شامل 11 داستان كوتاه به قلم «آگاتا كریستی» است.
آگاتا كریستی كه شهرتش را مدیون نوشتن رمان‌های جنایی است، پیش از این با نام مستعار «ماری وستماكوت» آثار بسیاری را با درونمایه عاشقانه منتشر كرده است.
این نویسنده كه شهرت اصلی‌اش را به خاطر 66 رمان جنایی پیرامون هركول پوآرو و خانم مارپل دارد. او در كتاب ركوردهای گینس، مقام اول در میان پرفروش‌ترین نویسندگان كتاب در تمام دوران‌ها را كسب كرده است.

  گردآوری:گروه فرهنگ وهنرسیمرغ
www.seemorgh.com/culture