نکاتی درباره فیلم عاشقانه سیانور
فیلم سیانور این روزها با استقبال خوب تماشاچیان همراه شده است. به بیان نکاتی درباره این فیلم می پردازیم.

نکات خواندنی درباره فیلم سیانور

داستانی عاشقانه-پلیسی در دهه 1350 با محوریت مجاهدین خلق و روزهایی که کم کم در این سازمان تغییرات ایدئولوژیکی شکل گرفت و به دلیل مخالفت تعدادی از اعضا با این تغییر تسویه حساب‌های درون گروهی آغاز شد که ترور مجید شریف واقفی یکی از آن‌ها بود.

نکته‌های فیلم سیانور :

- سیانور دومین فیلم سینمایی بهروز شعیبی پس از فیلم «دهلیز» است.

- سیانور سومین همکاری مشترک پی در پی شعیبی با سید محمود رضوی به عنوان تهیه کننده است، «دهلیز»، سریال «پرده نشین» و «سیانور»، این فیلم همچنین دومین همکاری او با هانیه توسلی هم هست.

- مهدی هاشمی، هانیه توسلی، حامد کمیلی، پدرام شریفی، بابک حمیدیان، بهنوش طباطبایی، رضا مولایی، فرزین صابونی، فریدون محرابی، سارا توکلی، وحید حبیبیان، وحید رونقی، آتیلا پسیانی بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.

- هر چند این فیلم طبق ادعای تهیه کننده و کارگردانش در بخش خصوصی ساخته شده اما به دلیل حساسیت موضوع یک ناظر از وزارت اطلاعات در زمان ساخت فیلم حضور داشته است.

- فیلمبرداری اوایل آبان ماه در تهران آغاز شد و اواخر دی ماه به پایان رسید که مراحل فنی آن حتی تا روزهای ابتدایی برگزاری جشنواره فجر هم ادامه داشت و به همین دلیل نتوانست در بخش آرای مردمی شرکت کند.

- سیانور با مدیریت علیرضا برازنده و با دوربین نگاتیو فیلم برداری شد، استفاده از نگاتیو در سال‌های اخیر سینمای ایران کمتر اتفاق افتاده است.

- شعیبی در این فیلم خودش نقش مجید شریف واقفی را بازی کرد.

-سیانور علی رغم نظر مثبت منتقدان در هیچ رشته ای در جشنواره فجر و مقاومت نامزد دریافت جایزه نشد که این موضوع هم تعجب خیلی‌ها را برانگیخت و هم در مقاطع مختلف باعث اعتراض شعیبی و رضوی شد.

- شعیبی این فیلم را به دلیل فعالیت های گسترده علی جنتی وزیر وقت ارشاد در سال‌های پیش از انقلاب به او تقدیم کرد.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : icinema.ir