در گردن و استخوان ‌های ترقوه‌ برخی از اسکلت ها آثار بریدگی به چشم می خورد که...

 

دیرینه شناسان ، پیکرهای بقایای پیکرهای دخترانی را کشف کردند که قرنها پیش قربانی شده بودند.

به گزارش ایسکانیوز،بقایای اسکلت چند دختر 12 تا 15 ساله که 600 سال پیش زندگی می کردند به دنبال تازه ترین کند و کاو باستان شناسان در شمال پرو کشف شد.
در گردن و استخوان ‌های ترقوه‌ برخی از اسکلت ها آثار بریدگی به چشم می خورد که نشان می دهد پرویی ها دختران نوجوان را در آیین های مذهبی قربانی می کردند.در واقع دیرینه شناسان ، اتاق تدفین منطقه «چیکالو» را کشف کرده اند و بررسی های جامع تر در این محیط اعجاب انگیز ادامه دارد.
پیش تر بقایای اسکلت زنی جوان به دست آمد که به نظر می رسد خون آشام بوده است.
اسکلتی که آجر در دهانش بود درون جزیره ای در تالاب «ونیز» ایتالیا کشف شد.قدمت این گور به سال 1576 میلادی بر می گردد و دانشمندان بر این باورند مردم قرون وسطی در دهان زن جوان آجر گذاشته بودند تا به خیال خود ، دیگر از قبر بلند نشود.
«متیو بورینی» استاد دانشگاه «فلورانس» ایتالیا می گوید : قرار دادن آجر در دهان مرده ، روش سنتی آن زمان بود تا خون آشام دیگر نتواند تغذیه کند.
وی اضافه می کند : در قرون وسطی شایعه شده بود طاعون که آن زمان در سراسر اروپا شیوع یافت از سوی زنان خون آشام پخش می شد.همچنین باور عموم بر این بود جنازه های خون آشامان که در نزدیکی قربانیان طاعون به خاک سپرده می شد از بقایای این افراد تغذیه می کرد و از دل گور بر می خاست.
«بورینی» ادامه می دهد : گورکنان که مسئول شناسایی زنان خون آشام بودند پس از باز کردن کفن آنان ، آجر در دهانشان می گذاشتند تا مانع تغذیه شوند.گزارش ایسکانیوز می افزاید ، روایتها درباره خون آشامان قرن 18 از بالکان و کشورهای اروپای شرقی نشات گرفت.بعدها روایت دراکولای «برام استاکر» به شهرت خون آشامان افزود.این کتاب در سال 1897 منتشر و بر همین اساس فیلم و سریال های تلویزیونی ساخته شد.
دانشمندان اظهار می دارند اسکلت زن ونیزی ، نخستین بقایای یک خون آشام است که تحت بررسی موشکافانه متخصصان پزشکی قانونی قرار دارد.

گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
 www.seemorgh.com/culture