سلام بمبئی 5 میلیاردی شد! + آمار فروش سایر فیلم ها
آمار فروش فیلم های درحال اکران اعلام شد و فیلم سلام بمبئی به فروش 5 میلیارد تومانی دست یافت.

آمار فروش فیلم های درحال اکران

در هفته‌ای که گذشت، فیلم‌های روی پرده توانستند با فروش خوب، جای خود را در چرخه اکران حفظ کنند و تنها فیلم «حریر» به کارگردانی فریال بهزاد وارد اکران عمومی شد.  از طرفی حوزه هنری که فیلم‌‎هایی چون «خشکسالی و دروغ» را تحریم کرده بود، سینماهای‌اش را در اختیار فیلم پرسود «سلام بمبئی» گذاشت.

فیاض هوشیار، مدیر پخش دفتر سیمای مهر درباره فروش فیلم «سیانور» به کارگردانی بهروز شعیبی گفت: «مجموع فروش فیلم به 2 میلیارد و 768 میلیون تومان رسیده که سهم تهران در این فروش 1میلیارد و 775 میلیون تومان بوده است. البته در حال حاضر در تهران فقط 7 سالن در اختیار داریم و در شهرستان 19 سالن در اختیار فیلم قرار گرفته است.»
 
«سلام بمبئی»

علی سرتیپی، مدیرعامل دفتر پخش فیلمیران درباره فروش فیلم های این دفتر گفت: « فیلم «سلام بمبئی» تا شب گذشته موفق به فروش 5 میلیارد تومان شد. این فیلم هم‌اکنون 85 سالن سینمایی در اختیار دارد.»
این فیلم با استقبال حوزه هنری مواجه شده و سینماهای اصلی حوزه را در اختیار خود گرفته است. در حالی که فیلم‌‌های چون «خشکسالی و دروغ» از سینماهای حوه محروم بوده‌اند و به گفته مدیران حوزه محتوای این فیلم‌‌ها مناسب خانواده‌‌ها نبوده است اما «سلام بمبئی» به دلیل سودآوری بسیار از این قاعده مستثنا شده است.
 
«نیمه شب اتفاق افتاد»

همچنین فیلم سینمایی «نیمه شب اتفاق افتاد» به کارگردانی تینا پاکروان توانست به فروش 1 میلیارد و 630 میلیون تومان برسد.
 
«متولد 65»

فیلم «متولد 65» به کارگردانی مجیدی توکلی فیلم‌اولی تاکنون با فروش قابل قبول 1 میلیارد و 160 میلیون مواجه شده و با توجه به تبلیغات کم و نداشتن بازیگر چهره فروش موفقی را درمیان فیلم‌های پر ا بازیگر و پر رق و برق داشته است.
 
«یتیم‌خانه ایران»

سرتیپی درمورد فیلم پرخرج «یتیم‌خانه ایران» که با استقبال سرد مخاطبان همراه شد، طوری که بیشتر بلیت‌های این فیلم به ارگان‌های اداری فروخته شده هم گفت: «فیلم «یتیم خانه ایران» تاکنون 1 میلیارد و 20 میلیون فروخته است و با احتساب سینما سیار و فروش دانشگاهی، فروش کل فیلم به مبلغ 1 میلیارد و 230 میلیون تومان رسیده است.»


«نفس»

محمدرضا صابری، مدیرعامل دفتر پخش نور تابان درباره فروش فیلم «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار گفت: «فیلم «نفس» تاکنون به فروش 1 میلیارد و 100 میلیون تومان رسیده است.»
 
«لاک قرمز»

سعید خانی، مدیر پخش دفتر نسیم صبا درباره فروش فیلم «لاک قرمز» به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی گفت: «فیلم با اقبال خوبی از سوی مخاطب مواجه شده و هم‌اکنون علاوه بر تهران در شهرهای کرمان، مشهد، شیراز، یزد، گرگان و آبادان هم روی پرده سینما رفته است. فیلم در تهران به فروش 255 میلیون و در شهرستان به فروش 60 میلیون تومان رسید که مجموع فروش آن 315 میلیون تومان است.»
 
«خشکسالی و دروغ»

احمد مختاری، مدیر دفتر پخش هدایت فیلم درباره فروش فیلم «خشکسالی و دروغ» به کارگردانی پدرام علیزاده که توسط سینماهای حوزه هنری تحریم شده است، گفت: « در حال حاضز تنها 8 سالن سینمایی در تهران «خشکسالی و دروغ» را نمایش می‌دهند اما با این وجود فروش فیلم در تهران 1 میلیارد و 776 میلیون تومان و شهرستان 975 میلیون تومان بوده که در مجموع فیلم به فروش 2 میلیارد و 741میلیون تومان رسیده است.»
 
«مشکل گیتی»

حبیب اسماعیلی، مدیرعامل دفتر پخش رسانه فیلمسازان مولود درباره فروش فیلم «مشکل گیتی» به کارگردانی بهرام کاظمی گفت: «فیلم در تهران و مشهد اکران شده و به فروش 400 میلیون تومان دست یافته است. از امروز هم فیلم در کرج، شیراز و کرمان روی پرده می‌رود.»


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : ana.ir