مدیر موزه‌ی شهر سانفرانسیسكو كشور آمریكا اعلام كرد كه برای نخستین‌بار در تاریخ جهان، تمام آثار گنجینه‌ی توتانخامون به‌شكل كامل، در خارج از مصر در این موزه به‌نمایش درخواهند آمد...
 
در رویدادی منحصربه‌فرد در تاریخ موزه‌های جهان، برای نخستین‌بار تمام آثار گنجینه‌ی‌ توتانخامون در كنار هم به‌نمایش درمی‌آیند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مدیر موزه‌ی شهر سانفرانسیسكو كشور آمریكا اعلام كرد كه برای نخستین‌بار در تاریخ جهان، تمام آثار گنجینه‌ی توتانخامون به‌شكل كامل، در خارج از مصر در این موزه به‌نمایش درخواهند آمد.
براساس اعلام او، از زمان كشف گنجینه‌ی ارزشمند توتانخامون در مقبره‌اش در بیش از 80 سال پیش، هیچ‌گاه تمام آثار این گنجینه كه از آن به‌عنوان یكی از پنج گنجینه‌ی ارزشمند جهان نام برده می‌شود، در هیچ موزه‌ای به‌نمایش درنیامده‌اند.
این گنجینه شامل تابوت طلایی توتانخامون، ماسك طلایی او، مومیایی و صدها اثر تاریخی دیگر است كه ارزش جواهرات و طلای استفاده‌شده برای ساخت آن‌ها، بیش از یك‌میلیارد دلار برآورد شده است.
مقبره‌ی توتانخامون در سال 1922 میلادی توسط هاوارد كارتر كشف شد. او پس از یك‌سال موفق به ورود به مقبره و دیدن گنجینه‌ی ارزشمند آن شد. دلیل شهرت توتانخامون كشف مقبره‌اش در شرایطی دست‌نخورده و وجود رازهایی درباره‌ی دلیل مرگ اوست كه تا به‌حال كشف‌نشده باقی مانده‌اند.
مدیر موزه‌ی سانفرانسیسكو نمایش تمام بخش‌های گنجینه‌ی توتانخامون را در این موزه، یك رویداد منحصربه‌فرد در تاریخ موزه‌های جهان دانست.
هنوز تاریخ دقیق برگزاری این نمایشگاه اعلام نشده است.
 
گردآوری:گروه فرهنگ وهنرسیمرغ
www.seemorgh.com/culture