این نمایشگاه توسط یورگ آرنت طراحی شده و نخست در خانه هنرمندان شهر فرانكفورت در سال 87 برگزار گردیده و...

 « تهران ــ فرانكفورت / فرانكفورت ــ تهران» عنوان یك خط ایرلاین هوایی نیست. عنوان یك نمایشگاه نقاشی است كه قرار است سه‌شنبه این هفته در نگارخانه ماه و مهر تهران گشایش یابد.

الهه حیدری، ایمان افسریان، وحید حكیم، یورگ آرنت و میشائیل حكیمی هنرمندانی هستند كه به نمایندگی از هنر معاصر نقاشی ایران و آلمان آثار پرتره، آبستره، انتزاعی و رئال خود را با تكنیك‌های مختلفی چون اكریلیك روی بوم، رنگ روغن، قلم و مركب رنگی به معرض تماشای عموم قرار می‌دهند.

این نمایشگاه توسط یورگ آرنت طراحی شده و نخست در خانه هنرمندان شهر فرانكفورت در سال 87 برگزار گردیده و اینك با حمایت بخش فرهنگی سفارت آلمان و انستیتو گوته تكرار خواهد شد. بازدید از این نمایشگاه از آن رو به عنوان پیشنهاد این هفته مورد توجه است كه تقابل آثار این هنرمندان در یك نگارخانه ایرانی با تفاوت فرهنگ‌ها و تكنیك‌ها آثار بدیعی را پیش روی مخاطب قرار خواهد داد.

این نمایشگاه تا 30 تیر 88 دایر خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه همه روزه جز ایام تعطیل از ساعت 13 الی 20 از آثار دیدن نمایند. نگار خانه ماه و مهر در خیابان آفریقا ــ كوچه نیلوفر ــ پلاك 7 واقع است.

نگاره‌های هفته

نقاشی‌های آرش میرهادی این روزها میزبان نگارخانه گلستان تهران است. این هنرمند كه متولد 1359 در شیراز است كارشناسی ارشد نقاشی خود را از دانشگاه آزاد اسلامی تهران و كارشناسی صنایع دستی‌اش را از دانشگاه هنر اصفهان دریافت كرده است. آثار این هنرمند تا 18 این ماه در این نگارخانه به تماشاست. نگارخانه گلستان در خیابان دروس، خیابان كماسائی، شماره 42 واقع شده است.

نگارخانه همای تهران نیز در ادامه برپایی مرتب نمایشگاه‌های هنری خویش این هفته میزبان نقاشی‌های مهتاب فیروزآبادی است. مهتاب فیروزآبادی از نقاشی دهه 70 ایران می‌آید. از نسلی كه تجرید و انتزاع را همراه با جنبه‌های روایی اش دنبال می‌كند.

شاعرانگی، بیم، هراس و آرزومندی جلوه متنوع آثار اوست، مناظری كه دورنمایی از احوالات او شده‌اند. این آثار نیز تا 18 تیر از ساعت 10 تا 13 و 16 تا 20 برای بازدید علاقه مندان در خیابان ولیعصر، بالاتر از تقاطع نیایش، كوچه رحیمی(چهرازی)، شماره 50 به تماشاست.

‌ گالری كهفی تهران نیز این روزها میزبان آثار نقاشی سه نفر از هنرمندان برجسته گرافیك و نقاشی كشورمان است. در این نمایشگاه مجموعه آثار نقاشی و گرافیك «نجم‌الدین فرخ‌یار» از شاگردان مرتضی ممیز، آثار نقاشی حسین حسینی از نسل آخر نقاشان قهوه‌خانه‌ای و از شاگردان قوللرآغاسی و محمد هاشمی و آثار «مینو نصیرزاده» از شاگردان مهران صدرالسادات و پرویز ایزدپناه به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه تا 17 بهمن در این نگارخانه كه در خیابان اقدسیه، خیابان اراج،‌ بن‌بست تیموری،‌خیابان تیموری پلاك 3 واقع شده است، برای بازدید عموم دایر است.

تابلوی آخر

اما تابلوی آخر ستون نگارخانه‌های این هفته پیشنهاد بازدید از نمایشگاه سالانه «كاریكاتور» در اصفهان است. این نمایشگاه امسال در سه بخش موضوعی با عنوان «خواب»، «آزاد» و «چهره» برپا شده و تا هجدهم تیرماه، در نقش خانه‌اصفهان برای بازدید علاقه‌مندان برپاست.

گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:jamejamonline.ir