در این کتابخانه که 400 عنوان مجله، 100 عنوان روزنامه از سال 1311 تاکنون در آن موجود است...
 
رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مراکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: کتابخانه آستان قدس قدیمی ترین کتابخانه جهان اسلام به شمار می آید.

محمد هادی زاهدی ظهر شنبه در محل سالن اجتماعات آستان قدس رضوی در جمع خبرنگاران افزود: آستان قدس با بیش از 80 هزار جلد کتاب خطی ارتباط روحی و معنوی محکمی با مراجعان خود برقرار نموده است.

رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مراکز اسناد آستان قدس رضوی تصریح کرد: هم اکنون آستان قدس 39 باب کتابخانه در سراسر کشور مشغول به فعالیت دارد.

وی با اشاره به افتتاح کتابخانه وزیری یزد در هجدهم تیرماه افزود: در راستای تحقق روند توسعه و تجهیز کتابخانه های مرتبط با آستان قدس افتتاح کتابخانه وزیری یزد با 90 هزار جلد کتاب و 4500 نسخه خطی یک گام موثر فرهنگی به شمار می آید.

زاهدی اظهار داشت: در این کتابخانه که 400 عنوان مجله، 100 عنوان روزنامه از سال 1311 تاکنون در آن موجود است مراجعه 17 هزار نفر از شهروندان یزد را باعث شده است.

وی با اشاره به راه اندازی کتابخانه دیجیتال در این شهر افزود: مراحل ارائه طرح برای پیاده سازی صورت گرفته و احتمالا تا یکی دو سال آینده آماده بهره برداری خواهد بود.

وی مساحت کل این کتابخانه را زمینی به وسعت 2000 متر با زیربنای 6 هزار متر مربع ارزیابی کرد و افزود: این زیربنا نسبت به کتابخانه وزیری گذشته 10 برابر شده است.

زاهدی هم چنین وجود تالار مطالعه ویژه بانوان و آقایان، مخزن کتب چاپی و خطی، مخزن مطبوعات، تالار محققان، سالن اجتماعات و خدمات اینترنتی را در این کتابخانه یادآور شد.

گفتنی است کتابخانه وزیری یزد جز 3 کتابخانه قدیمی کشور به حساب می آید که هم اکنون قدیمی ترین روزنامه های داخلی و مانند حبل المتین و الهلال در آن موجود است.

گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:mehrnews.com