کن2017: گزارش و تصاویر/به روز رسانی می شود
اعضای هیات داوران فیلم‌های بخش مسابقه هفتادمین جشنواره فیلم کن به ریاست پدرو آلمادوار، امروز (چهارشنبه) در برابر دوربین رسانه‌هاحاضر ظاهر شدند.

 

گزارش و تصاویر جشنواره کن 2017

تا پیش از محصور شدن در سالن‌های تاریک و داوری 19 فیلم بخش رقابتی به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ گویند. جسیکا چستین، پائولو سورنتینو، پارک چان ووک، مارن آده، فن بینگ بینگ، انی‌یس ژوئی و گابریل یارد به عنوان اعضای تیم داوری در کنار آلمادوار در این نشست حضور داشتند.

به گزارش «هالیوود ریپورتر»، داغ‌ترین موضوع مورد بحث در این نشست، در ارتباط با حواشی راه یافتن دو محصول «نتفلیکس» به بخش مسابقه جشنواره هفتادم بود. از آن‌جایی که محصولات نتفلیکس در فضای آنلاین در دسترس کاربران این کمپانی قرار می‌گیرند و فاقد پخش سینمایی گسترده هستند، این موضوع به نگرانی سینماداران بیش از پیش دامن زده است.

در آغاز نشست، آلمادوار با خواندن بیانیه‌ای در توضیح مجادله اخیر «نتفلیکس» و هیات فیلم فرانسه گفت:
«رسانه‌های دیجیتال شیوه جدید ارایه کلمات و تصاویر هستند که در نوع خودشان بسیار سازنده و مفید هستند. اما چنین رسانه‌هایی نباید جایگزین قالب‌های موجود نظیر سالن‌های سینما شوند.چنین رسانه‌هایی نباید تحت هیچ شرایطی شیوه نمایش فیلم‌ها را تغییر دهند. به تصور من، تنها راه حل این است که رسانه‌های جدید از قوانین و مقررات موجود تبعیت کنند. من شخصا تصور نمی‌کنم فیلمی که قرار نیست در سالن سینما روی پرده برود، مستحق دریافت جایزه نخل طلا باشد. اما این موضع ضمنا به این معنا نیست که من از فناوری‌ها و فرصت‌های جدید استقبال نمی‌کنم. با این حال، تا زمانی که جان در بدن دارم برای دفاع از ظرفیت جادویی پرده بزرگ برای تماشاگران سینما مبارزه می‌کنم.»

با این حال، از میان اعضای هیات داوران ویل اسمیت ستاره هالیوود با بیان دیدگاه خودش نسبت به پخش دیجیتال فیلم‌ها از نتفلیکس و کمپانی‌های مشابه دفاع کرد. اسمیت توضیح داد:
«من سه فرزند 16 ساله، 18 ساله و 24 ساله در خانه دارم. آنها هفته‌ای دو بار به سینما می‌روند و نتفلیکس را هم تماشا می‌کنند. شخصا میان سینما رفتن و تماشای فیلم‌ها از نتفلیکس منافاتی نمی‌بینم.»

اجرای مراسم را مونیکا بلوچی آغاز کرد.

مونیکا بلوچی افتتاحیه جشنواره کن 2017

مونیکا بلوچی افتتاحیه جشنواره کن 2017

در ابتدا بنجامین بیو لای و لوئین امرا به روی سن آمدند و با حاضرین به صحبت پرداختند:

بنجامین بیو لای و لوئین امرا
بنجامین بیو لای و لوئین امرا

سپس بلینس لی به اجرای رقص اسپانیایی پرداخت:

اجرای رقص اسپانیایی در مراسم افتتاحیه جشنواره کن 2017
اجرای رقص اسپانیایی در مراسم افتتاحیه جشنواره کن2017

 پدرو آلمادوار و مونیکا بلوچی

پدرو آلمادوار و مونیکا بلوچی

مراسم افتتاحیه جشنواره کن 2017

مراسم افتتاحیه جشنواره کن 2017

پارک چان ووک
پارک جان ووک

فن بینگ بینگ

فن بینگ بینگ

 

تهیه  و تدوین: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
اختصاصی سیمرغ