با این كار مرتفع‌ترین صحنه نمایش جهان را رقم خواهم زد، تقدس صحنه تئاتر و قله دماوند...


بهرام ریحانی گفت: با شعار «همبستگی، پیروزی و سربلندی مردم ایران» و نیز با هدف ثبت جهانی قله دماوند، نمایش پانتومیم با نام «دماوند میراث جهانی» را اجرا خواهم كرد و با این كار بلندترین صحنه نمایش جهان شكل می‌گیرد.

 

«بهرام ریحانی» كارگردان و بازیگر پانتومیم در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر فارس اظهار داشت: قصد دارم 26 مرداد ماه بلندترین صحنه نمایش جهان را روی قله دماوند اجرا كنم.
وی افزود: مردادماه سال گذشته به مناسبت روز ملی دماوند با همراهی «داوود شمیمی» از كوهنوردان حرفه‌ای كشور كه به عنوان سرپرست تیم صعود حضور داشت و با هدف آرزوی صلح و دوستی میان تمام ملت‌های جهان به مدت 12 دقیقه بر فراز این قله اجرای پانتومیم داشتم.
ریحانی ادامه داد : اما امسال با هدفی خاص و با شعار «همبستگی، پیروزی و سربلندی مردم ایران» نمایش ایمایی با نام «دماوند میراث جهانی» را اجرا خواهم كرد و مهم‌ترین هدفم این است كه قله دماوند به عنوان میراث فرهنگی جهانی ثبت شود، چرا كه دماوند كوه باشكوهی است كه نماد سربلندی و افتخار هر ایرانی است.
این بازیگر پانتومیم گفت: با این كار مرتفع‌ترین صحنه نمایش جهان را رقم خواهم زد، تقدس صحنه تئاتر و قله دماوند بر هیچ‌كس پوشیده نیست و ما قصد داریم این دو را با هم تلفیق كنیم، ضمن اینكه این نمایش در كاسه آتشفشانی دماوند اجرا می‌شود كه محلی بسیار زیبا و غریب است، علاوه بر اینكه با این كار دماوند شناخته‌شده‌تر نیز می‌شود.
ریحانی در ادامه گفت: به امید روزی كه در مرداد ماه بزرگ‌ترین، حرفه‌ای‌ترین و مشهورترین هنرمندان نمایش جهان روی مرتفع‌ترین صحنه نمایش جهان بیایند و كارهایشان را اجرا كنند.
وی در پایان اظهار داشت: صعود و اجرای ما همزمان با جشن‌های نیمه شعبان است و از فراز قله دماوند ضمن آرزوی صلح و دوستی و برابری برای تمام مردم جهان، در شادی مردم ایران به مناسبت نیمه شعبان نیز سهیم خواهیم بود.
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture