من هم مانند بیشتر کمدین‌های مشهور به بیماری افسردگی مبتلا هستم و با آن می‌جنگم اما فیلم‌هایی که در آن در نقش‌های کمدی ظاهر می‌شوم به تلاش من برای یافتن شادی کمک می‌کند...
 
جیمز یوگن کری، بازیگر سرشناس نقش‌های طنز که او را بیشتر با نام جیم کری می‌شناسند، یک کمدین آمریکایی- کانادایی است. او که حالا پا به سن گذاشته و دخترش (جین) از مرز 22 سالگی گذشته است، اخیرا در مصاحبه‌اش با لری کینگ در شبکه سی‌ان‌ان امریکا از ابتلایش به بیماری افسردگی‌ حرف زده است...
«روزگار سختی را پس از بحران مالی خانواده گذراندیم. همه مجبور شدیم کار کنیم. مادرم هم بیمار بود. او دایم بستری بود و قرص‌های مسکن می‌خورد. من هم برای اینکه او را شاد کنم، کارهای عجیب و غریب می‌کردم. من معتقدم همین ناراحتی در خصوص بیماری مادرم و تلاش من برای روحیه بخشیدن به او باعث شد استعداد بازی در نقش‌های کمدی را پیدا کنم.»
جیم در پاسخ به سوال لری کینگ در خصوص افسردگی‌اش می‌گوید: «من هم مانند بیشتر کمدین‌های مشهور به بیماری افسردگی مبتلا هستم و با آن می‌جنگم اما فیلم‌هایی که در آن در نقش‌های کمدی ظاهر می‌شوم به تلاش من برای یافتن شادی کمک می‌کند.»
این کمدین 46 ساله می‌گوید: «با این حال من اکنون لحظات خوبی را می‌گذرانم و واقعا جایگاه خوبی در زندگی دارم. من هنوز هم آن حالت کودکانه را در کارهایم دارم و این بزرگ‌ترین هدیه زندگی به من است. زندگی از نظر من به همین دلیل، زیبا است.»
جیم کری در مورد مصرف داروهای افسردگی می‌گوید: «من مدت‌ها از داروی پروزاک برای درمان افسردگی خود استفاده می‌کردم. درست است که این دارو تا حدودی به من کمک کرد اما من را اساسا درمان نکرد و من کم‌کم به این نتیجه رسیدم که در کنار دارودرمانی باید از درمان‌های دیگر هم کمک بگیرم.»
او می‌‌افزاید: «بیشتر مردم به رژیم غذایی اهمیتی نمی‌دهند. ولی من فکر می‌کنم تغذیه بر زندگی عاطفی ما تاثیر می‌گذارد. من معتقدم سبزیجات و پروتئین‌ها بهترین مواد غذایی هستند و موجب می‌شوند ما حس خوبی داشته باشیم. به گفته یکی از پزشکانم، اگر آدم‌ها به مواد غذایی به عنوان یک سرگرمی‌ نگاه نکنند، حال بهتری خواهند داشت.»
وقتی لری کینگ از جیم کری در خصوص مصرف مکمل‌ها می‌پرسد، او می‌گوید: «روش‌های جدید و خوبی برای درمان افسردگی وجود دارد که هنوز خیلی از مردم نمی‌دانند. پزشکان می‌گویند اگر مقدار دوپامین و سرتونین در مغز شما خیلی کم باشد، احساس افسردگی خواهید کرد.»
جیم کری در حالی که می‌خندد، می‌گوید: «می‌دانی پزشک معالج من در خصوص میزان این مواد شیمیایی در مغزم چه گفت؟ او از من پرسید جیم! تو با این دوپامین و سروتونین کم، چطوری زنده‌ای؟ بعدش درمان من را شروع کرد و کم‌کم به من یاد داد که هر روز صبح که بیدار می‌شوم به خودم بگویم زندگی زیباست.»
جیم می‌گوید: «این همان کاری است که من هر روز انجام می‌دهم، اگرچه بعضی وقت‌ها برایم سخت است. هر کس نقطه تاریکی در زندگی خود دارد و من هم از این قاعده مستثنا نیستم اما امروز دیدگاه متفاوتی نسبت به قبل دارم. من بر این باورم که دور کردن احساسات منفی از خود بسیار بهتر از مصرف داروها است. من پی برده‌ام که ما باید احساسات‌مان را بروز دهیم. این مهم‌ترین مساله در جامعه امروز است. هیچ اشکالی ندارد که بعضی مواقع به فرزندمان بگوییم که پدرت می‌خواهد گریه کند! من باور دارم که هیچ اشکالی ندارد که بعضی مواقع از دست کسی عصبانی شویم.»
جیم کری در پاسخ به سوال لری کینگ در مورد پروژه‌های کاری‌اش می‌گوید: «من فکر می‌کنم این پروژه‌ها هستند که من را پیدا می‌کنند. هر پروژه کاری که تا به حال انجام داده‌ام همیشه در وقت مناسب به من پیشنهاد شده است. جالب است بدانید مبارزه من با استرس موجب شده در نقش کمدی خوب ظاهر شوم چرا که معتقدم اشخاص برای انجام هر کاری نیاز به انگیزه دارند.»
او در ادامه می‌گوید: «صادقانه بگویم من انسانی عاطفی هستم و دوست دارم بهترین هنرپیشه‌ای باشم که تاکنون زیسته است.»

جیم کری در یک نگاه

جیم کری در 17 ژانویه 1962 در انتاریوی کانادا متولد شد. مادر جیم خانه‌دار و پدرش نوازنده ساکسیفون و حسابدار بود. جیم سه برادر و خواهر بزرگ‌تر از خود داشت.
پدر جیم در سن 51 سالگی شغل خود را به عنوان حسابدار از دست داد و به دنبال آن خانواده دچار بحران مالی شدند. در پی این اتفاق جیم 16 ساله از دبیرستان اخراج شد و همه اعضای خانواده مجبور شدند کار کنند.
جیم برای اولین بار در یوک یوک کانون ملی کمدی در تورنتوی کانادا، به عنوان کمدین حضور یافت. این کانون در واقع نقطه آغازی برای فعالیت هنری جیم شد و از همین جا بود که جیم در فوریه 1981، مدت کوتاهی پس از تولد 19 سالگی خود، تیتر روزنامه‌ها شد و یکی از منتقدان روزنامه تورنتو استار، وی را ستاره‌ای واقعی در دنیای کمدین‌ها نامید.
سپس این کمدین محبوب توجه خود را به صنعت سینما و تلویزیون معطوف کرد. اولین نقش اصلی جیم در تلویزیون در انیمیشنی در شبکه NBC بود که مدت زمان کوتاهی پخش شد.پس از این انیمیشن وی در فیلم و نقش‌های مختلف در تلویزیون حضور یافت.
جیم کری در فیلم‌های بسیاری ایفای نقش کرده است که از آن جمله می‌توان فیلم‌های احمق و احمق‌تر، شماره 23، مردی در ماه و سیمون برچ را نام برد. قد جیم کری 87/1 متر است و بدن انعطاف‌پذیری دارد. او در بیشتر نقش‌های کمدی خود حرکات منحصر به فرد و عجیب و غریبی در چهره‌اش دارد که در بیشتر موارد با خنده‌ها و یا صداهای عجیب همراه است. جیم کری دو جایزه از گلدن گلاب دریافت کرده است. جیم کری، فیلم‌های «3 دلقک» و «باور می‌کنی یا نه؟» را در سال 2010 و 2011 در کارنامه هنری خود خواهد داشت.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: salamatiran.com