«ویلیام بوید» در رمانش «قلب آنی‌هیومن» داستان زندگی روزنامه‌نگاری به نام «لوگان مونستارت» را به تصویر می‌كشد كه استعداد سرشاری در...

«چارلز دیكنز»، «توماس هاردی»، «گراهام گرین»، «آنتونی پاول»، «فیلپ راث» و «استفن كینگ» از جمله برترین رمان‌نویسان جهان در زمینه خلق شخصیت‌های رمان‌نویس هستند.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روزنامه گاردین، «ویلیام بوید» در رمانش «قلب آنی‌هیومن» داستان زندگی روزنامه‌نگاری به نام «لوگان مونستارت» را به تصویر می‌كشد كه استعداد سرشاری در خلق آثار ادبی دارد.
او در این رمان با نویسندگانی چون «همینگوی»، « ویرجینا وولف»، «جیمز جویس» ملاقات می‌كند و ایده و طرح رمانش را با آنها درمیان می‌گذارد.
مارگریت آتوود نیز با رمان «آدمكش نابینا» یكی دیگر از نویسندگانی است كه در فهرست نویسندگان خالق شخصیت‌های رمان‌نویس گاردین از او نام برده شده است.
رمان آتوود كه توسط شخصیتی به نام «ایرس چیس» روایت می‌شود كه رمان‌نویس است و در جریان این رمان به دلایل ناشناخته خودكشی می‌كند.
در میان این فهرست به ترتیب نام نویسندگانی چون «چالرز دیكنتز» با رمان «دیوید كاپرفیلد»، «چشمان آبی» به قلم «توماس هاردی»، «خیابان مزدور» اثر «جورج جیسینگ»، « پایان عشق» اثر «گراهام گرین»، «رقص با موسیقی زمان» اثر «پاول»، «رها شده» به قلم «فیلیپ راث»، « نكبت» اثر «استفن كینگ»، «آدمكش نابینا» نوشته «مارگریت آتوود»، «قلب آن هیومن» اثر «ویلیام بوید» و «مگر» نوشته «كارول شیلد» به عنوان آثاری كه در آنها نویسنده به داستان زندگی یك رمان‌نویس یا نویسنده پرداخته است اشاره شده است.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture