حضور جنجالی با مایه های ابرقهرمانی لئوناردو دی کاپریو در یک فیلم
همین یک هفته پیش بود که وارنر با اعلام خبر ساخت فیلمی تازه بر اساس کاراکتر جوکر توسط تاد فلیپس و مارتین اسکورسیزی حسابی در فضای مجازی جنجال به راه انداخت.

حضور لئوناردو دی‌کاپریو در نقش جوکر!

همین یک هفته پیش بود که وارنر با اعلام خبر ساخت فیلمی تازه بر اساس کاراکتر جوکر توسط تاد فلیپس و مارتین اسکورسیزی حسابی در فضای مجازی جنجال به راه انداخت. هنوز بحث‌های موافق و مخالف بر سر این پروژه در میان طرفداران دنیای بتمن به نتیجه نرسیده که وارنر یک بمب خبری دیگر را منفجر کرد: حضور لئوناردو دی‌کاپریو در نقش جوکر!

دقایقی قبل هالیوود ریپورتر گزارش داده که گزینه اصلی استودیو برای ایفای نقش جوکر دی‌کاپریو است و آنها در تلاش اند تا به واسطه‌ی حضور اسکورسیزی در پروژه این ستاره را برای ایفای نقش دلقک مرگبار گاتام راضی کنند. اتفاقی که معلوم نیست چه سرانجامی داشته باشد اما در صورت قطعی شدن نباید فراموش کرد این فیلمی مجزا از جهان سینمایی دی‌سی است و ربطی به جوکر با نقش‌آفرینی جرد لتو در آن سری فیلم‌ها ندارد.

اگر «اینسپشن» را کنار بگذاریم، دی‌کاپریو در دو دهه اخیر کمتر به حضور در پروژه‌های عظیم استودیویی و بلاک‌باسترها رضایت داده و باید دید که وارنر می‌تواند ترکیب دی‌کاپریو و اسکورسیزی را برای پروژه‌ای خاص و با مایه‌های ابرقهرمانی به خدمت بگیرد؟ اتفاقی که شاید دور از ذهن به نظر برسد چرا که بنا به اخبار قبلی منتشر شده درباره پروژه «جوکر»، این فیلم قرار است به گذشته و چگونگی شکل‌گیری این شخصیت بپردازد و روایتی متفاوت از فیلم‌های ابرقهرمانی ساخته شده تاکنون داشته باشد.

این خبر در شرایطی منتشر شده که هنوز تکلیف دیگر پروژه‌های جهان سینمایی دی‌سی و حتی حضور بن افلک در «بتمن» مت ریوز مشخص نیست. ایده وارنر برای تولید فیلم‌هایی جدای از جهان دی‌سی و ساخت فیلم بتمن در جهان دی‌سی و بدون عناصر روایی مشترک با این جهان (!) مدت‌ها است که رسانه‌ها و طرفداران بتمن جوکر را گیج کرده.

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: مجله دنیای تصویر