براساس بررسی‌های باستان‌شناسان ترك، مناطقی از استان سینوپ (Sinop) در شمال تركیه بین پنج تا نه‌هزار سال پیش شاهد سیل بسیار عظیمی بودند. هم‌چنین آن‌ها مناطق احتمالی فرود كشتی نوح را...

در سالگرد وقوع طوفان نوح، باستان‌شناسان در آستانه‌ی كشف محل دقیق فرود كشتی نوح هستند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از آركئولوژی‌نیوز، طبق متون تاریخی حدود شش‌هزار سال پیش در چنین روزهایی، به‌مدت 40 شبانه‌روز باران بارید. اكنون با گذشت هزاران سال، باستان‌شناسان به‌دنبال كشف شواهد جدیدی از این رویداد تاریخی هستند كه از آن به‌عنوان طوفان نوح یاد می‌شود.
براساس بررسی‌های باستان‌شناسان ترك، مناطقی از استان سینوپ (Sinop) در شمال تركیه بین پنج تا نه‌هزار سال پیش شاهد سیل بسیار عظیمی بودند. هم‌چنین آن‌ها مناطق احتمالی فرود كشتی نوح را كه از آن به‌عنوان محل آغاز دوباره‌ی حیات انسان‌ها روی زمین نام برده می‌شود، كاوش كرده‌اند. حاصل این كاوش‌ها، كشف ابزارهایی با قدمت چندهزار سال است كه بیش‌تر آن‌ها برای كشاورزی استفاده می‌شدند.
هنوز بین باستان‌شناسان درباره‌ی محل احتمالی فرود كشتی نوح اختلاف نظر وجود دارد، زیرا بخش زیادی از باستان‌شناسان با استناد به انجیل و دیگر شواهد علمی، كوه‌های آرارات را محل فرود كشتی نوح می‌دانند و برای اثبات ادعای خود به چند فرورفتگی در بخشی از كوه‌های آرارات استناد می‌كنند. با این وجود، تقریبا تمام كارشناسان به این امر معتقدند كه محل فرود كشتی نوح در منطقه‌ای در شرق و شمال تركیه بوده است.
در شرایطی كه از چندماه پیش با آغاز فصل تابستان، كاوش‌های باستان‌شناسان برای كشف محل دقیق فرود كشتی نوح و كشف آثاری از این كشتی به مرحله‌ی جدیدی وارد شده‌اند، پیش‌بینی می‌شود، در روزهای آینده كه می‌توان آن را چندهزارمین سالگرد وقوع طوفان نوح دانست، باستان‌شناسان به یكی از بزرگ‌ترین موفقیت‌های خود دست یابند.
 
  گردآوری: گروه فرهنگ وهنرسیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir