استقبال معاون مطبوعاتی ارشاد از تعطیلی اکثر مجلات همشهری + دلایل
 حسین انتظامی تصمیم مدیران شهرداری برای تعطیلی مجلات همشهری را تحسین برانگیز دانست.

قابت غیرخصوصی‌ها با بخش خصوصی، مغایر عدالت رسانه‌ای و اقتصاد مقاومتی است!

حسین انتظامی (معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد) با استقبال از تعطیلی برخی مجلات وابسته به شهرداری تهران؛ در توئیتر خود نوشت:
تصمیم شهرداری در تعطیلی اکثر مجلات همشهری تحسین برانگیزاست. رقابت غیرخصوصی‌ها با بخش خصوصی، مغایر عدالت رسانه‌ای و اقتصاد مقاومتی است. با امید به تسری به بخش‌های دیگر همشهری مثل آنلاین و استان‌ها و... یا در بخش‌های آزادی اطلاعات شهرداری یا اطلاع رسانی یا واگذاری مجله به بخش خصوصی.
 دولت هرجا بخش خصوصی موفق وجود داره نباید با دمپینگ و به هم ریختن تعادل و مناسبات وارد بشود. انتشار مجلات اندیشه‌ای شاید توجیه داشته باشد ولی عمومی‌ها اصلا حتی وزارت ارشاد نیز نباید مجله عمومی چاپ کنه و رقیب بخش خصوصی به شه. باید رگولاتوری و البته پدری به کنه. عقل و تجربه و اقتصاد مقاومتی اینو میگه، مجلاتی همچون مجله فیلم و خانواده سبز و مجلات ورزشی سرمایه این کشورند اما مقهور رقابت با دولتی‌ها شده‌اند.

این مطلب حسین انتظامی در توئیتر با واکنش‌های متفاوتی مواجه شده است. گروهی از این پیشنهاد استقبال و گروهی دیگر با آن مخالفت کرده‌اند.

بسیاری از خوانندگان بر این عقیده هستند که اگر دولت مخالف حضور نهادهای دولتی در  عرصه رسانه است پس چرا خود چندین روزنامه و خبرگزاری دولتی دارد و حاضر نیست آنها را تعطیل یا به بخش خصوصی واگذار کند در مقابل گروهی معتقدند ضرر تغییر مداوم تصمیم‌ها و مدیریت‌ها در عرصه رسانه فقط متوجه خبرنگاران و هیات تحریریه می‌شود و باعث بیکاری و بی‌ثباتی در حرفه روزنامه‌نگاری می‌شود.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: ilna.ir