بهترین رمان‌های انگلیسی كه در شصت سال گذشته به زبان انگلیسی منتشر شده‌اند توسط روزنامه تایمز انتخاب و معرفی شدند.
 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از تایمزآنلاین، به بهانه شصت سالی كه از زمان آغاز این طرح در سال 1949 می‌گذرد هر سال یك رمان و یك نویسنده به عنوان رمان و نویسنده برتر از سوی تایمز انتخاب و معرفی شده‌ است.
در فهرست ارائه شده توسط تایمز آن لاین آثار نویسندگان صاحب‌نام و صاحب‌سبكی چون «جورج اورول»، «جی.دی سالینجر»، « خالد حسینی»، «كی جی رولینگ»، «گابریل گارسیا ماركز»، « كازینو رویال»، « جی. ام كوئتزی» دیده می‌شود.
رمان «1984» جورج اورول، رمان « ناطور دشت» سالینجر، رمان «تاریخ‌نگاری پرنده كوكی» به قلم هاروكی موراكامی، رمان «هری پاتر و سنگ جادو» به قلم رولینگ، رمان «خانه ارواح» اثر ایزال آلنده ، «عشق سالهای وبا» اثر گارسیا ماركز و « «مردان ما در هاوانا» به قلم گراهام گرین نیز از دیگر رمان‌های مطرحی است كه در فهرست انتخابی تایمز از آنها نام برده شده است.
بسیاری از آثار ارائه شده در این فهرست برنده جوایز ادبی معتبر و یا از جمله پرفروش‌ترین آثار ادبی در زمان خود بوده‌اند و برخی از آنها نیز هنوز با استقبال علاقمندان به حوزه ادبیات مواجهه‌اند.
«سال 2001» نوشته سی كلارك، « چراغ‌های شمالی» ، «سالار مگس‌ها» به قلم گلدینگ، «لولیتا» شاهكار ولادیمیر ناباكوف، «دكتر ژیواگو» به قلم بوریس پاسترناك» نیز از جمله دیگر رمان‌های برتر روزنامه تایمز است كه به مخاطبان ارائه و معرفی شده است.
روزنامه تایمز برای زنده‌ نگاه داشتن یاد جشنواره ادبی «چلتنهام» كه از سال 1949 برگزار می‌شد تصمیم گرفته است كه هر سال یك رمان را به عنوان رمان برتر انگلیسی زبان‌ها به مخاطبان ادبی معرفی كند. از این رو امسال با فرا رسیدن شصتمین سالگرد یادبود این جشنواره شصت نویسنده و شصت رمان برتر جهان توسط این روزنامه اعلام و معرفی شدند.

 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.cm/culture
منبع:farsnews.com