دو هنرمند دیگر نیز درگذشتند !!
 ژان دورمسون از اعضای قدیمی آکادمی فرانسه در ۹۲ سالگی درگذشت. مجتبی عبدالله‌نژاد، نویسنده و مترجم که ترجمه داستان‌های آگاتا کریستی بخش کوچکی از کارنامه او به شمار می‌آید، صبح امروز (چهارشنبه 15 آذر) در اثر سکته قلبی درگذشت.

ژان دورمسون و مجتبی عبدالله نژاد درگذشتند

ژان دورمسون از اعضای قدیمی آکادمی فرانسه در ۹۲ سالگی درگذشت. نویسنده مشهور فرانسوی که چهره‌ای محبوب در میان مردم کشورش بود و همیشه از او به عنوان عضو نامیرای آکادمی فرانسه یاد می‌شد و امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه از او به عنوان «پرنس واژه‌ها» یاد کرده بود، در ۹۲ سالگی و در قصبه‌ای نزدیک پاریس درگذشت.

آکادمی فرانسه با اعلام خبر درگذشت این نویسنده، فیلسوف و مفسر مطبوعاتی، بدون ذکر دلیل فوت وی، خبر داد.

دورمسون بیش از ۵۰ عنوان کتاب نوشته بود و کارش را از سال ۱۹۵۶ آغاز کرده بود. جدیدترین اثر وی که منتشر شده «این لحظات شادی، این ظهرهای آتشین» بود که سال پیش به بازار آمد.


مجتبی عبدالله‌نژاد، نویسنده و مترجم، صبح امروز درگذشت.

از جمله آثار عبدالله‌نژاد می‌توان به کتاب «گفتگو با مسعود سعد سلمان» اشاره کرد که تلفیقی است از کار تخیلی با کار پژوهشی. او همچنین مجموعه شعر «آوازهای ماه و معادله‌های ریاضی» را منتشر کرده است.

عبدالله‌نژاد ترجمه آثار بسیاری از آگاتا کریستی مثل «چشم‌بندی»، «معمای کاراییب»، «دست پنهان»، «قتل در تعطیلات» و ... را هم در کارنامه خود دارد. از جمله آثار عبدالله‌نژاد می‌توان به کتاب «گفتگو با مسعود سعد سلمان» اشاره کرد که تلفیقی است از کار تخیلی با کار پژوهشی. او همچنین مجموعه شعر «آوازهای ماه و معادله‌های ریاضی» را منتشر کرده است.

عبدالله‌نژاد ترجمه آثار بسیاری از آگاتا کریستی مثل «چشم‌بندی»، «معمای کاراییب»، «دست پنهان»، «قتل در تعطیلات» و ... را هم در کارنامه خود دارد.

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir