چندی پیش فرج الله سلحشور گفت؛ «بخش اعظم خانه سینما به دنبال بی بند و باری هستند.» این صحبت های کارگردان سریال «یوسف پیامبر» باعث شده خانه سینما برای اعاده حیثیت اعضایش از او به دادگاه شکایت کند...

«باید درباره سخنان سلحشور موضع گیری می کردم زیرا وظیفه قانونی من به عنوان مدیرعامل خانه سینما این است که از اعضای خود دفاع کنم.»

محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما ضمن توضیح درباره روند شکایت خانه سینما از فرج الله سلحشور می گوید؛ «در گذشته افراد بسیاری درباره اهالی سینما و خانه سینما اظهارنظر کردند که به دلیل آنکه به نوعی با ما همکار بودند یا دلیل دیگر ترجیح داده شد پاسخی داده نشود. اما اظهارات اخیر آقای سلحشور این بار متفاوت از گذشته بود و سخنان ایشان بار حقوقی ایجاد کرده است.»
 چندی پیش فرج الله سلحشور با انتقاد از خانه سینما گفت؛ «بخش اعظم خانه سینما به دنبال بی بند و باری هستند.» این صحبت های کارگردان سریال «یوسف پیامبر» باعث شده خانه سینما برای اعاده حیثیت اعضایش از او به دادگاه شکایت کند. عسگرپور با اشاره به سخنان سلحشور می گوید؛ «حال آقای سلحشور باید ثابت کند که این بخش اعظم چه افرادی هستند که به دنبال بی بندوباری هستند.» او در ادامه حرف هایش به قسمت دیگری از حرف های سلحشور اشاره می کند و می گوید؛ «سلحشور در جایی دیگر می گوید اگر سفارت انگلیس آنان را به ضیافت دعوت کند می پذیرند. یا گفته است بسیاری از سینماگران در ضیافتی که توسط بنیاد سروس در امریکا برگزار شده است، حضور یافته اند.
سلحشور باید ثابت کند از بین چهار هزار و 500 نفر عضو خانه سینما اکثریت آنان که بیش از سه هزار نفر می شوند چه کسانی هستند که در این مجلس شرکت کرده اند.» عسگرپور درباره پیگیری این پرونده می گوید؛ «باید درباره این سخنان موضع گیری می کردم زیرا وظیفه قانونی من به عنوان مدیرعامل خانه سینما این است که از اعضای خود دفاع کنم. هرچند عده یی که در بیرون خانه سینما حضور دارند سعی دارند بگویند که خانه سینما همه سینما نیست. یا عده یی نیز گفته اند این اتفاق دعوای دو صنف است که من متوجه منظور آنان نمی شوم.» به گزارش ایلنا مدیرعامل خانه سینما می گوید؛ «ما به نمایندگی از جامعه سینمای ایران که بیش از 95درصد از فعالان سینما در آن عضو هستند وکالت داریم تا از حقوق آنان دفاع کنیم و این وظیفه من است تا پایان این پرونده را پیگیری کنم.» عسگرپور درباره پس گیری شکایت خانه سینما در صورت عذرخواهی سلحشور می گوید؛ «تاکنون این امر صورت نگرفته است و هم اکنون نیز جای بحث نداریم. گلایه دیگری که من از ایشان دارم این است که ایشان گفته اند به زودی وضعیت سینما را افشا خواهم کرد من از ایشان می پرسم شما که از این جریانات مطلع بودید چرا تا به امروز سکوت کردید.»
از سوی دیگر فرج الله سلحشور درباره این شکایت می گوید؛ «من به نوع حرکت های خانه سینما ایرادهایی دارم و این حرکت ها را در جهت انقلاب و اسلام نمی دانم. خانه سینما از کسانی دعوت می کند که دشمنی شان را با ساختن فیلم هایی نشان داده و به اثبات رسانده اند. این گروه از طرف خانه سینما دعوت و تکریم می شوند.» به گزارش شهر کارگردان «یوسف پیامبر» در بخش دیگری از حرف هایش می گوید؛ «نوع رویکرد سینمایی خانه سینما به گونه یی است که انگار خانه سینما متعلق به این مملکت نیست.
اینها ایرادهایی است که من به این نهاد دارم و به امید خدا، سند و مدرک را در دادگاه ارائه می کنیم.» از سوی دیگر جمال خندان وکیل مدافع خانه سینما درباره اظهارات سلحشور که مورد شکایت خانه سینما واقع شده است این طور توضیح می دهد؛ «توهین، افترا و نشر اکاذیب مفاد شکایتی است که خانه سینما نسبت به اظهارات سلحشور مطرح کرده است.» خندان در گفت وگو می گوید؛ «ایشان در اظهاراتش گفته مسیر سینما و سینماگران از ابتدای انقلاب مسیر مفسده آمیزی بوده است و اینکه اکثریت اعضای خانه سینما با این انقلاب موافق نیستند.
 پس این همه فیلم هایی که در تایید انقلاب ساخته شده و فیلم های سینمایی دفاع مقدس چه هستند؟» چندی پیش علیرضا سجادپور دبیر هیات اسلامی هنرمندان از خانه سینما به دلیل سکوت در پی حوادث پس از انتخابات در نامه یی شدیداللحن انتقاد کرد که محمدمهدی عسگرپور هم در نامه یی سرگشاده به اظهاراتش پاسخ داد. او با ابراز تاسف از شکایت خانه سینما از سلحشور می گوید؛ «نهادهای سینمایی نباید اختلافات را به دادگاه بکشانند.»
 
  گردآوری:گروه فرهنگ وهنرسیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:etemaad.ir