موزه محوطه باستانی و میراث جهانی پاسارگاد پس از 30 سال راه‌اندازی می‌شود. ساخت این موزه پیش از انقلاب آغاز شد كه پس از انقلاب تا امسال متوقف مانده بود...

جام جم آن لاین، كاووس رئیسی ، فرماندار شهرستان پاسارگاد با اعلام این خبر گفت: راه‌اندازی موزه محوطه میراث جهانی پاسارگاد ازجمله وعده‌های فرمانداری شهرستان طی یك سال گذشته بود كه بالاخره موفق شدیم با كسب اعتبار قابل توجهی ساخت این موزه و راه‌اندازی آن را پس از 30 سال از سر بگیریم.
رئیسی درباره تامین اعتبارات راه‌اندازی موزه پاسارگاد گفت: راه‌اندازی موزه كه شامل ساخت بنای نیمه‌كاره و تجهیز آن است با بودجه‌ای حدود یك میلیارد و 200 میلیون تومان آغاز می‌شود.
وی درباره بنای نیمه‌كاره موزه افزود: ساخت بنای موزه پیش از انقلاب در مساحتی بالغ بر 4950 متر آغاز شد، اما موفق شدیم متراژ این بنا را تا 7000 متر افزایش دهیم كه می‌تواند در بهتر شدن فضای موزه موثر باشد.
فرماندار پاسارگاد درباره عملكرد موزه گفت: برنامه‌ای كه میراث فرهنگی به ما داده شامل تجهیز موزه به وسیله اشیاء باستانی منطقه، آثار به دست‌ آمده از كاوش‌های باستان‌شناسی تنگه بلاغی و همچنین موزه مردم‌شناسی منطقه است.
همچنین وی شنیده‌های حاكی از وجود قاچاقچیان در منطقه و انجام كاوش‌های غیرمجاز را تكذیب كرد و یادآور شد: طی یك سال گذشته هیچ حفاری غیرمجازی در منطقه گزارش نشده و تمامی یگان پاسداران و نیروی انتظامی منطقه و حتی مردم مراقب آثار باستانی میراث جهانی پاسارگاد هستند
 
   گردآوری:گروه فرهنگ وهنرسیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:jamejamonline.ir