در سالگرد مرگ معاون "آدولف هیتلر "، مردم فرانسه دستان مجسمه "وینستون چرچیل " را به علت كشتن میلیون‌ها نفر به رنگ خون درآوردند...
 
جام جم آنلاین:  به نقل از روزنامه انگلیسی "دیلی‌میل "، گروهی از مبارزان ضدجنگ فرانسوی در سالگرد مرگ "رادولف هس " معاون هیتلر دستان یكی از مجسمه‌های "وینستون چرچیل " نخست‌وزیر اسبق انگلیس در پاریس را به رنگ خون درآورند و وی را عامل كشتار میلیون‌ها نفر اعلام كردند.
بر اساس این گزارش رنگ قرمز، نمایانگر خون بوده و این گروه مبارز در پایه مجسمه، به رنگ خون حرف اول اسم و فامیل رادولف هس را نوشتند.
بنا بر این گزارش هم‌اكنون 22 سال از مرگ معاون هیتلر كه در جنگ جهانی دوم به سوی انگلیس پرواز كرد تا بتواند صلح به وجود آورد، می‌گذرد.
چرچیل كه نخست‌وزیر وقت انگلیس بود در سال 1941 هس را به زندان انداخت و جنگ را به مدت چهار سال دیگر نیز ادامه داد. پس از جنگ جهانی دوم هس در دادگاه "نورمبرگ " محاكمه و به حبس ابد محكوم شد.
مردم فرانسه در 17 اوت، سالروز زمانی كه هس در سال 1987 در زندان "اسپاندائو " در "برلین " در سن 93 سالگی (به طرز مشكوكی) جان خود را از دست داد، به مجسمه چرچیل حمله كردند. برخی از تاریخ نگاران بر این باورند كه خودكشی هس در زندان از طریق خفه كردن خود در واقع یك ترور بوده است.
گروه آزادی «رنس» مسئولیت حمله به مجسمه چرچیل را برعهده گرفته است. اعضای این گروه در وب‌سایت خود نوشتند؛ معترضین، حروف اول نام و نام خانوادگی رادولف هس را بر پایه مجسمه چرچیل با رنگ خونین حك كردند و دستان وی را به علت كشتن میلیون‌ها نفر به رنگ خون آغشته كردند.
در این وب‌سایت همچنین نوشته شده بود: آقای وینستون چرچیل مقدمات قتل‌عام میلیون‌‌ها نفر در جنگ جهانی دوم را فراهم كرد زیرا حاضر نشد به پیشنهاد رادولف هس برای پایان دادن به جنگ‌های غیرضروری گوش دهد.
 
  گردآوری:گروه فرهنگ وهنرسیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: jamejamonline.ir