فیلیپ راث درگذشت + علت مرگ و بیوگرافی
فیلیپ راث, نویسنده مشهور آمریکایی و خالق آثاری مانند: شوهر کمونیست من و پاستورال آمریکایی درگذشت.

فیلیپ راث برنده جایزه پولیتزر و همسر سابق بازیگر انگلیسی درگذشت

بر اساس گزارش نیویورک تایمز فیلیپ راث نویسنده سرشناس در اثر بیماری قلبی درگذشته است.

راث نویسنده پرکاری بود و در دوران فعالیت هنری بیش از ۳۰ کتاب نوشت. پس از درگذشت این نویسنده پیام‌های تسلیت بسیاری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

بیوگرافی فیلیپ راث

فیلیپ راث در سال ۱۹۳۳ در نیوآرک، نیوجرزی آمریکا در خانواده ای مهاجر زاده شد. او پس از دبیرستان به دانشگاه باکنل رفت و مدرک کارشناسی گرفت سپس تحصیلاتش را در دانشگاه شیکاگو ادامه داد و در همان دانشگاه هم به تدریس ادبیات پرداخت.

راث با مارگارت مارتینسون ازدواج کرد. این ازدواج به قدری بر وی تاثیر گزار بود که مارگارت  تبدیل به منبعی الهام بخش برای داستان هایش شد. اما با جدایی در سال 1963 و مرگ مارگارت در5سال بعد، عنصری ثابت از رمان های راث حذف شد.

 راث در سال 1990با کلر بلوم بازیگر انگلیسی ازدواج کرد, ازدواجی که تنها 4 سال به طول انجامید و سبب ساز نوشتن کتاب "ترک خانه یک عروسک" شد. بلوم در این کتاب, راث را به خشونت علیه زنان متهم ساخت. راث نیز در تلافی و جبران, رمان "شوهر کمونیست من" را نوشت و کلر بلوم را برای تباه کردن زندگی اش مورد سرزنش و شماتت قرار داد.

نگاهی به برخی از کتاب های فیلیپ راث

در کتاب «خداحافظ کلمبوس» متاثر از ریشه های یهودی خود  نگاهی طنز گونه به زندگی و مشکلات یهودیان پس از جنگ در آمریکا دارد.با نوشتن این کتاب در سال 1959 به شهرت رسید. یک دهه بعد رمان «شکایت پورتنوی» را به بازار کتاب عرضه کرد و به یکی از نام‌های محبوب ادبیات آمریکا تبدیل شد. او در ادامه به سمت نوشتن رمان‌ها تاریخی رفت و آثاری در این زمینه خلق کرد و با کتاب «پاستورال آمریکایی» برنده جایزه پولیتزر شد.

راث نویسنده پرافتخاری بود و جوایز بسیاری از جمله پولیتزر و بوکر را در کارنامه داشت. از آثار مشهور او می‌توان به «شوهر کمونیست من» و «پاستورال آمریکایی» اشاره کرد.

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: wikipedia.org/khabaronline.ir