علی نصیریان و فرهاد آئیش: نامردی نکنید !
 در ادامه موج راه افتاده در خصوص پذیرش یا عدم پذیرش دعوت مراسم افطار رئیس جمهور از سوی هنرمندان، علی نصیریان و فرهاد آئیش نیز در این خصوص نظراتشان را بیان کردند.

علی نصیریان و فرهاد آئیش در صف حامیان روحانی

علی نصیریان، چهره شاخص سینما و تئاتر ایران درباره بحث راه افتاده در خصوص ضیافت پیش رو گفت:

«من حتما در ضیافت افطار رییس‌جمهور شركت می‌كنم، البته ابتدا چنین قصدی نداشتم اما بعد از گفت‌وگو با دوستان تصمیم گرفتم حضور داشته باشم. در ارتباط با فضایی كه به وجود آمده باید بگویم ما به عنوان هنرمند هرگز اجازه نداریم در جامعه و بین مردم یأس و ناامیدی ایجاد كنیم. بنابراین در این ضیافت حضور خواهم داشت و احتمالا آنجا از تریبون با مسوولان و مدعوین صحبت می‌كنم.»

فرهاد آییش بازیگر مطرح سینما و‌تئاتر در واكنش به تحریم مراسم افطاری رییس‌جمهور توسط هنرمندان گفت:

متاسفانه به دلیل بیماری نمی‌توانم در مراسم افطاری آقای رییس‌جمهور شركت كنم. البته مایل بودم كه در این مراسم شركت كنم. عقیده دارم آقای رییس‌جمهور دچار بد شانسی عجیبی شدند. بسیاری در حق آقای روحانی نامردی كردند و این رفتار با رییس‌جمهور درست نیست. نباید اتفاقاتی كه در گذشته افتاده است را فراموش كنیم.

او ادامه داد:
به شخصه اعتقاد دارم كه شرایط اقتصادی و معیشتی مردم خوب نیست. اما آیا ما نباید این شرایط را درك كنیم و متوجه باشیم كه می‌توانست اتفاقاتی بدتر از این هم رخ دهد. حسن روحانی تغییر نكرده است. بحث فشارها را باید با درایت در نظر گرفت. مگر می‌شود با این سرعت و شدت به یك رییس‌جمهور فشار وارد كرد. قبول دارم كه آقای روحانی باید كارهایی را انجام می‌دادند كه در انجام آنها كوتاهی كردند. اما سوال اینجا شكل می‌گیرد كه آیا شرایط انجام آن موضوع مورد نظر مهیا بوده است یا خیر؟ در مجموع برخوردها را سنجیده نمی‌بینم. اگر آرامش كشور برای‌مان مهم است كمی سنجیده‌تر عمل كنیم.

آییش درباره فشارهای خارجی گفت:

خوب كه نگاه می‌كنیم متوجه فشار امریكا و نقشه‌ای كه برای كشور كشیده است می‌شویم. آیا فكر می‌كنید كه امریكا و كشورهای دیگر به صلاح مردم و دولت ایران تصمیم‌گیری می‌كنند و دل‌شان به حال ما می‌سوزد؟ هیچ‌وقت وارد سیاست نشدم و نخواهم شد. متاسفانه حافظه خوبی نداریم و همه‌چیز یادمان می‌رود. امیدوارم شرایط كشور، مردم و مهم‌تر از همه اقتصادمان بهتر شود.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: روزنامه اعتماد