یك مرمت كار برزیلیایی در موزه سائوپولو یك لایه روی تابلوی نقاشی نیكولاس پوسین، نقاش قرن هفدهمی فرانسه كشف كرده كه نشان می‌دهد...

خبرگزاری فارس، یك مرمت كار برزیلیایی در موزه سائوپولو یك لایه روی تابلوی نقاشی نیكولاس پوسین، نقاش قرن هفدهمی فرانسه كشف كرده كه نشان می‌دهد كلیسای كاتولیك اسپانیا در قرن هجدهم آن را روی تابلو ایجاد كرده است. 
 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، در این تابلوی نقاشی تصویری از پریاپوس، خدای باروری در یونان باستان دیده می شود كه روی بخشی از آن لایه ای ایجاد شده است.
این لایه برای كم رنگ و محو نشان دادن بخشی از این تابلوی نقاشی كه با آموزه های كلیسای كاتولیك در قرن هجدهم منافات داشته، ایجاد شده است.
این تابلو با آنكه در نیمه نخست قرن هفدهم كشیده شده است اما این لایه جدید در قرن هجدهم روی آن قرار گرفته است.
مرمت كار برزیلیایی كه بیش از 30 سال در موزه لوور كار كرده است می گوید كلیسای كاتولیك اسپانیا این كار را كرده است.
اندازه این تابلوی نقاشی 3 متر و 71 سانتی متر در یك متر و 66 سانتی متر است.
مرمت كار این تابلوی نقاشی می گوید كه این تابلو در مالكیت یك خانواده اسپانیایی بوده است.
از بین بردن لایه هایی از گرد و غبار و نقطه های ریز رنگ كه در طول این سه قرن روی این تابلوی نقاشی ایجاد شده 213 هزار دلار هزینه در بر داشته است.
قرار است این اثر هنری هشتم سپتامبر (17 شهریور) در برزیل به نمایش گذاشته شود.
به دنبال جنگ های ناپلئونی این تابلوی نقاشی از اسپانیا به دست یك خانواده اشرافی انگلیسی می افتد و سپس به یك دلال هنری فرانسوی فروخته می‌شود.
این شخص فرانسوی سال 1953 تابلوی نقاشی را به یك روزنامه نگار برزیلیایی می فروشد و بعد از چند سال به موزه سائوپولو منتقل می‌شود.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com