کتاب جدید فیلیپ پولمن نویسنده کتابهای کودکان درباره عیسی مسیح (ع) موجب بروز جنجال شد...
  
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت تلگراف، این کتاب که قرار است عید پاک سال جدید منتشر شود مدعی است که "سنت پل" با ساختن این داستان که عیسی پسر خداست خواسته تا پیوند الهی او را نشان دهد.
وی می‌گوید: زمانی که انجیل در حال نوشته شدن بود پل شروع کرد به تبدیل داستانهای مسیح به حکایتهای جدید و عجیب غریب که برخی از این روایتها بر نوشته‌های نویسندگان انجیل تاثیر گذاشته است.
پولمن ادامه می‌دهد: پل نبوغ ادبی و تخیلی فوق العاده داشت و احتمالا تحریفش در تاریخ جهان بیش از هر انسان دیگری بود و شخصیت مسیح از این تغییرات در امان نمانده ‌است که این به نظرم جای افسوس دارد.
پولمن در گفتگو با روزنامه تایمز گفته است که این اعتقاد که عیسی پسر خداست از ذهنیت شیفته‌وار  پل ناشی می‌شود.
این نویسنده می‌افزاید: آنچه من در داستانم درصدد بیانش هستم جستجو در شخصیت و طبیعت وجود مسیح است. این تنها وظیفه من است. بخشهایی از این کتاب همانند رمان است و بخشهایی شبیه تاریخ و قسمتهایی هم مثل افسانه. خودم می‌خواستم این‌طور باشد چرا که اینها حکایت چگونگی تبدیل داستانهایی به داستانهای دیگر است.
کتاب اخیر پولمن واکنشهای متفاوتی بین مسیحیان متعصب و اهالی ادبیات داشته‌است. برخی او را به بی دینی منتسب می‌کنند و گروهی دیگر این کتاب را از نظر ادبی اثری قانع کننده می‌دانند و معتقدند پولمن با به چالش کشیدن باورهای تثبیت شده درصدد ایجاد سوال برای خواننده است کاری که هر کتاب بزرگی باید انجام دهد.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: mehrnews.com