حقایق باورنکردنی درمورد جشنواره کن و مخارج آن!
در این گزارش به هزینه های عجیب و غریب برگزاری جشنواره ی معتبر سینمایی  کن در سال 2019 و حضور در آن خواهیم پرداخت

مخارج سرسام آور جشنواره کن 2019

چند روزی از شروع هفتاد و دومین جشنواره فیلم کن می گذرد. هر ساله در ماه مه، شهر کن، در جنوب فرانسه، به مدت دوازده روز، میزبان برخی از مشهورترین چهره های سینمایی دنیا می شود. جشنواره کن به واسطه ی ویژگی های منحصر به فردش از جمله محدود بودن فیلم های شرکت کننده، حضور چهره های برجسته در هیئت داوران و برگزاری بزرگ ترین بازار فیلم دنیا، جایگاه ویژه ای در میان جشنواره های سینمایی پیدا کرده است.

علاوه بر این، تنها اهالی سینما امکان شرکت در این جشنواره را دارند و مردم عادی با خرید بلیت نمی توانند در آن حضور داشته باشند، مسأله ای که به جذابیت این جشنواره افزوده است. فعالان صنعت سینما می توانند برای شرکت در این جشنواره درخواست دهند و در صورتی که با درخواست آن ها موافقت شود، به آن ها مجوز شرکت در جشنواره کن اعطا می شود.

اما نه فقط برگزاری این جشنواره، بلکه شرکت در آن هم هزینه های زیادی دارد. در ادامه به هزینه های عجیب و غریب برگزاری این جشنواره ی معتبر سینمایی و حضور در آن خواهیم پرداخت.

حضور در این جشنواره برای هر فیلم -مستقل یا استودیویی- معمولاً دست کم ۵۰۰ هزار تا یک میلیون دلار خرج دارد

بخشی از این هزینه مربوط به بیلبوردهای تبلیغاتی فیلم می شود که بین ۱۰۰ تا ۱۰۸ هزار دلار خرج دارند.

علاوه بر این، مجموع هزینه های مربوط به سفر و اقامت هر شخص، به طور متوسط، ۱۰۰ هزار دلار است.

هتل مجلل «مجستیک باریر» محل اقامت ستاره ها است. هزینه ی هر شب اقامت در گران ترین سوئیت های این هتل به نام های «کریستین دیور» و «مجستیک»، به ترتیب، ۳۳،۵۶۱ و ۴۴،۷۴۹ دلار است.

سوئیت کریستین دیور که توسط دکوراتور داخلی کریستین دیور طراحی شده، شامل دو سوئیت، یک تراس وسیع، سالن لانج و اتاق غذاخوری است.

سوئیت ۴۵۰ مترمربعی مجستیک، تراسی به وسعت ۱۵۰ متر مربع با منظره ای رو به محل برگزاری جشنواره، جزایر لرینز و رشته کوه استرل دارد. سینمای خانگی، اتاق تعویض لباس، اتاق غذاخوری خصوصی، باشگاه ورزشی، استخر با جریان آب مخالف و پیشخدمت اختصاصی، امکانات این سوئیت هستند.

افتتاحیه و اختتامیه ی جشنواره کن هم در هتل مجستیک باریر برگزار می شود. این هتل دست کم ۳۴۷ هزار دلار را صرف جشنواره می کند که ۳۱۵ هزار دلار آن تنها مربوط به غذای شرکت کنندگان می شود.

در این ضیافت مجلل دوازده روزه، از حدود ۳۴۹ کیلوگرم جگر چرب (۳۸،۵۰۰ دلار)، ۵۰ کیلوگرم خاویار (۱۳۲ هزار دلار) و ۲ تن خرچنگ (۴۸ هزار دلار)، برای پذیرایی از میهمانان جشنواره استفاده می شود.

علاوه بر این، نزدیک به ۱۸،۵۰۰ بطری شراب و شامپاین در طول دوره ی برگزاری جشنواره مصرف می شود.

اما افتتاحیه و اختتامیه تنها مراسم هایی نیستند که در طول دوره ی جشنواره کن برگزار می شوند.

ملزومات برگزاری مهمانی های ساحلی ای که در این مدت در شهر کن برگزار می شوند، شامل غذا و نوشیدنی، نور پردازی لیزری، اجرای موسیقی و حضور عکاسان، به طور متوسط ۱۵۰ هزار دلار خرج برمی دارد.

بلیت شرکت در مراسم خیریه ی سالانه ی بنیاد تحقیقات ایدز (amfAR) با عنوان «سینما در برابر ایدز»، حدود ۶۴،۳۶۰ دلار قیمت دارد.

مراسم بنیاد تحقیقات ایدز در حاشیه ی جشنواره کن، در هتل مجلل «کپ» برگزار می شود.

از قِبل مزایده ای که در این مراسم با اهداف خیرخواهانه برگزار می شود، هر ساله میلیون ها دلار جمع آوری می شود. در سال ۲۰۱۸، در این مراسم یک تابلوی نقاشی متعلق به پیرس برازنان، بازیگر مشهور هالیوودی، به قیمت ۱/۲ میلیون دلار و یک ماشین بنتلی کانورتیبل مدل S3 متعلق به سال ۱۹۶۴، به قیمت ۷۵۰ هزار دلار به فروش رسید.

در مدت جشنواره، مهمانی هایی هم در کشتی های تفریحی برگزار می شود که حدود ۴۰۰ میلیون دلار خرج برمی دارند.

از قرار معلوم، کشتی تفریحی ۱۳۷ متری بیل گفن، تهیه کننده ی میلیاردر سینما، پای ثابت این میهمانی ها است.

بعضی از شرکت کنندگان هم در طول مدت جشنواره، کشتی های تفریحی کوچکی اجاره می کنند که بین ۱۲۸ تا ۳۸۶ هزار دلار هزینه برمی دارد.

لباس ها و جواهراتی که ستاره ها با آن ها روی فرش قرمز جشنواره حاضر می شوند، می توانند تا یک میلیون دلار قیمت داشته باشند.

کامیلا کوئلیو، اینفلوئنسر برزیلی، در مراسم فرش قرمز جشنواره کن ۲۰۱۸، با لباسی از برند رالف اند روسو حضور پیدا کرده بود. لباس و جواهرات او، روی هم رفته حدود یک میلیون دلار قیمت داشتند.

بخشی از مخارج هم مربوط به حفظ امنیت مراسم و میهمانان می شود که این هزینه برای هر فیلم می تواند ۲ میلیون دلار باشد.

حفظ امنیت برنامه ی تبلیغاتی فیلم «بی مصرف ها ۳» (The Expendables 3) که با حضور سیلوستر استالونه، آرنولد شوارتزنگر، مل گیبسون و هریسون فورد، در کن ۲۰۱۴ برگزار شد، بیشتر از ۲،۵۰۰،۰۰۰ دلار خرج برداشت.

ساخت تندیس نخل طلای جشنواره کن ۲۷ هزار دلار هزینه دارد.

در ساخت این تندیس از یک قطعه کریستال بزرگ و روکشی از طلای ۲۴ عیار استفاده می شود.

 

بیشتر بدانید : فیلم های جشنواره کن 2019 اعلام شد

بیشتر بدانید : افتتاحیه جشنواره فیلم کن 2019 با فیلم ترسناک جیم جارموش + عکس

بیشتر بدانید : بازیگران در افتتاحیه کن 2019/ از مریم اوزرلی تا گلشیفته

بیشتر بدانید : تصویر جالب از ستاره درگذشته بر روی پوستر جشنواره کن 2019 + عکس



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: rooziato.com