ساخت سریال شمس تبریزی حرام است؟! + متن فتوای آیت الله مکارم شیرازی
در حالی که بسیاری از علاقه مندان منتظر اثر جدید حسن فتحی-سریال شمس تبریزی- هستند آیت الله مکارم شیرازی ساختن این سریال را به لحاظ شرعی جایز ندانسته و تاکید کرده باید از ساختن این سریال خودداری شود.

آیت الله مکارم شیرازی: سریال مست عشق سبب ترویج فرقه ضالّه صوفیه می‌شود

در حالی که بسیاری از علاقه مندان منتظر اثر جدید حسن فتحی-سریال شمس تبریزی- هستند آیت الله مکارم شیرازی ساختن این سریال را به خاطر ترویج فرقه ضالّه صوفیه به لحاظ شرعی جایز ندانسته و تاکید کرده باید از ساختن این سریال خودداری شود.

آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ به نامه ای که طلاب به او درباره سریال شمس تبریزی داده بودند بر جایز نبودن ساخت این سریال تاکید کرد.

جمعی از طلاب از آیت‌الله‌ مکارم شیرازی درباره سریال شمس تبریزی پرسیده‌اند. وی پاسخ داد: با توجه به اینکه این کار سبب ترویج فرقه ضالّه صوفیه می‌شود، شرعاً جایز نیست و باید از آن خودداری کرد.

این طلاب در نامه خود شمس تبریزی را شخصی با عقیده فاسد و پلید خوانده اند و پخش  این سریال را دارای عواقب خطرناکی دانسته اند.

سریال مست عشق حسن فتحی,فتوای مکارم درباره سریال مولانا,آیا سریال مست عشق حرام است,سریال شمس و مولانا
فتوای آیت الله مکارم شیرازی درباره سریال "مست عشق" حسن فتحی


حسن فتحی، کارگردان نام آشنای سینما و تلویزیون قرار است این سریال را با زوج پارسا پیروزفر در نقش مولوی و شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی بسازد. 


بیشتر بدانید : شهاب حسینی، شمس تبریزی شد! مست عشق در ترکیه

بیشتر بدانید : شهاب حسینی و حسن فتحی در ترکیه + عکس

بیشتر بدانید : انتخاب بازیگر ترک برای نقش مولانا! ترکیه در مصادره مفاخر کشورمان!

بیشتر بدانید : بازیگر نقش مولانا انتخاب شد: یک ستاره در کنار شهاب حسینی

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: salameno.ir