حرف های جنجالی پیمان معادی در سوئد: ساده ترین شغل دنیا سیاست است! + عکس
پیمان معادی بازیگر ایرانی با حضور در جشنواره بین‌المللی فیلم استکهلم سوئد، جایزه دستاورد سینمایی سی‌امین دوره این رویداد را دریافت کرد

صحبت های پیمان معادی پس از دریافت اسب برنزی جشنواره استکهلم

پیمان معادی که به همراه سعید روستایی برای نمایش فیلم «متری شیش و نیم» به جشنواره فیلم استکهلم سوئد سفر کرده بود، توانست جایزه دستاوردی این دوره از جشنواره را دریافت کند.

بیشتر بدانید : درخشش نوید محمدزاده و سعید روستایی در ژاپن + عکس

او پس از کسب جایزه اسب برنزی گفت:
«مفتخرم که این مسیر را با برنده‌هاى قبل از خودم شریک می‌شوم. ممنونم از فستیوال استکهلم و تبریک بابت سی امین سالگرد این فستیوال بازیگری. حرفه عجیبی است؛ بعضی‌ها معتقدند که سخت‌ترین شغل دنیاست. من اینطور فکر نمی‌کنم. به نظرم این آدم‌ها تا به حال یک آتش نشان یا یک پلیس یا یک پرستار را از نزدیک ندیدند. یا آدم‌های معمولی با شغل‌های معمولی که در زندگی روزمره‌شان تلاش می‌کنند تا بتوانند از پس خود و خانوادهشان بربیایند.

جایزه اسب برنزی استکهلم در دستان پیمان معادی
جایزه اسب برنزی استکهلم در دستان پیمان معادی

در عین حال بعضی‌های دیگر معتقدند بازیگری آسان‌ترین کار دنیاست و حتی متعجب‌اند که چرا به ما پول می‌دهند بابت بازهای کودکانه‌مان یا ادای اشخاص دیگر را درآوردن! باید به ‌آن‌ها بگویم که بازیگری راحت‌ترین شغل دنیا نیست، شما احتمالا سیاستمداران را ندیدید. آسان‌ترین کار دنیا این است که چشمانتان را ببندید و دهانتان را باز کنید، یا توییت کنید!

به هر حال سخت یا آسان، بازیگری شغل فوق العاده‌ای است. در سینما و تئاتر ولی، در مقابل دوربین یا روی صحنه، شما زندگی‌های مختلفی می‌کنید. به راحتی می‌توانید اشتباه کنید چون همیشه برداشت دومی هست. حتی تکرار سه باره یا بیشتر. اگر من امروز روی این سن ایستاده‌ام و جسارت قبول این جایزه ارزشمند را دارم فقط به خاطر اقبال بوده که نصیبم شده تا همکاری‌های خوبى با کارگردان‌های بزرگ داشته باشم و اینکه شانس این را داشته‌ام که با بازیگران فوق العاده‌ای همکارى کنم. از همه آنها تشکر می‌کنم.

ولى دوست دارم که اسم فردى را به زبان بیاورم که از بقیه افراد در مسیر کارى من اهمیتی ویژه‌تر داشته است؛ اصغر فرهادى که برای اولین بار از من دعوت کرد تا در فیلمش بازی کنم و طعم این میوه ممنوعه را بچشم. اصغر جان ممنون و دمت گرم. و من امروز اینجا نمی‌توانستم باشم مگر به خاطر عشق و دوستی، محبت و پشتوانه شریک زندگیم. همسرم فرانک. اگر الان داری من را می‌بینی از تو ممنونم عزیزم. و اگر نمی‌بینی، این اصلا جالب نیست و ما باید بعد از بازگشت من راجع به این موضوع خیلی جدی حرف بزنیم!

به علاقه‌مندان و تازه واردان به این عرصه توصیه می‌کنم، که سختکوش باشید و تسلیم نشوید. هیچ مانعی مثل شرایط سخت یا سانسور نمی‌تواند جلوی شما را بگیرد، فقط اگر حرفی برای گفتن داشته باشید. شما متفاوت‌ترین خواهید بود اگر شبیه خودتان بمانید. این جایزه اهمیت ویژه‌ای برای من دارد چون روزی به بچه‌هایم خواهم گفت که صبورى و تلاش شما را به نتیجه می‌رساند.»

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: film-news.ir