صبا راد و زهرا خاتمی راد دو مجری جوان صدا و سیما با انتشار یک پست در صفحه اینستاگرامشان از استعفای خود خبر دادند

استعفای صبا راد و زهرا خاتمی راد از صدا و سیما

صبا راد  مجری برنامه "به خانه برمی‌گردیم" و زهرا خاتمی راد از مجریان رادیو و تلویزیون با انتشار پست در صفحه ی اینستاگرام خود اعلام نمودند که دیگر با صدا و سیما کار نمی کنند. برخی مدعی شده اند این تصمیم در پی حوادث ناگوار اخیر در ایران از سوی مجریان خانم صدا و سیما اتخاذ شده است.

صبا راد، مجری و نویسنده برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، پس از ۲۱ سال همکاری با صدا و سیما، اعلام کرد دیگر با این رسانه همکاری نخواهد کرد.
این مجری در پست اینستاگرامی خود چنین نوشت:

"این روزها می‌خواهیم دلمان گرم شود نه سرمان ... ضمن تشکر از حمایت‌های بی‌وقفه شما مردم عزیز در تمام سال‌های فعالیتم، از این طریق اعلام می‌کنم پس از ۲۱ سال کار در رادیو و تلویزیون، قادر به ادامه فعالیت در رسانه نیستم. دیگر نمی‌توانم ..."

در ادامه پست منتشر شده در صفحه ی شخصی صبا راد را ببینید:

صبا راد و زهرا خاتمی راد از تلویزیون خداحافظی کردند
صبا راد با تلویزیون خداحافظی کرد

صبا راد، همکاری‌اش با صدا و سیما را از نیمه دهه ۷۰ با نویسندگی و گویندگی رادیو آغاز کرد و با اجرای برنامه "به خانه برمی‌گردیم" در شبکه تهران به شهرت رسید. همکاری او با این برنامه تلویزیونی در دو سال گذشته با فراز و نشیب‌هایی همراه بود و حتی برای مدتی شایعه ممنوع‌التصویری اش به گوش می‌رسید.

بیوگرافی صبا راد

صبا راد (فاطمه راد) در ۳۰ آبان ماه سال ۱۳۵۹ به دنیا آمد. او از سال ۷۵ گویندگی را از برنامه «ورزش ـ نشاط ـ تندرستی» آغاز کرده و از جمله نویسندگان رادیویی به شمار می آید. راد به گفته خودش، برخلاف افرادی که به این رشته علاقه داشتند و آرزویشان بود که وارد این عرصه شوند، اصلا به این رشته علاقه مند نبود و به اصرار یکی از دوستانش تست گویندگی داده است و هرگز فکر نمی کرد با این کار بتواند با مردم ارتباط برقرار کند.

صبا راد و زهرا خاتمی راد از تلویزیون خداحافظی کردند
صبا راد مجری تلویزیون

راد  همچنین در جشنواره تولیدات مراکز استان ها به عنوان گوینده و نویسنده برتر (استان گیلان) انتخاب شده است. صبا راد علاوه بر مجری گری برنامه سازی نیز کرده است او حدود ۱۰۰ برنامه ساخته و برای شبکه پنج تهیه کنندگی کرده است.

مانی رهنما همسر صبا راد

همسر اول صبا راد مرتضی علی آبادی؛ بازیگر و مجری مدیر مجموعه ورزشی تنیس استقلال بود. بعد از چند سال این دو از هم جدا شده و صبا راد با مانی رهنما خواننده ازدواج کرد. راد در کنسرت مانی رهنما دکلمه ای خواند و پس از پایان کنسرت با انتشار متنی در اینستاگرامش از کنسرت تعریف کرد و مانی رهنما در پاسخ به او از عشق و دلبستگی گفت. همین مطالب باعث کنجکاوی مردم برای دانستن ارتباط اصلی بین این دو شد که در نهایت مانی رهنما دست به تایید این خبر برد.

صبا راد و زهرا خاتمی راد از تلویزیون خداحافظی کردند
صبا راد و همسرش مانی رهنما

زهرا خاتمی راد مجری برنامه تصویر زندگی و برنامه خانواده نیز در پست اینستاگرام خود اعلام کرد هرگز به تلویزیون باز نخواهد گشت. خاتمی راد در این باره نوشت:

من فرزند آزاده و جانبازم
ای شمایی که دارید بخاطرِ تصمیمِ امروزم
منو "حرام زاده" ، "بی شرف" ، "وطن فروش" و "خائن" مینامید ؛
روزی پدرم ، دایی م ، عمو م ، شوهر خاله م و .‌.‌. برای این سرزمین جونشون رو کف دست گرفتند . . . "شهید" ، "جانباز" و "آزاده" ؛
واژگانی که سالهاست به زندگیِ منو‌ خانوادم گره خوردند ...
اون روزها ما خوب بودیم ؟
حالا بد شدیم ؟! چرا ؟! چون گفتم به تلویزیون باز نخواهم گشت؟!
بله ، من به "دروغ" پشت میکنم ،
حتی اگر شغل مورد علاقه ام رو بعد از "پونزده سال" زحمت از دست بدم

صبا راد و زهرا خاتمی راد از تلویزیون خداحافظی کردند
خداحافظی زهرا خاتمی راد با تلویزیون

بیوگرافی زهرا خاتمی راد

زهرا خاتمی راد ۲۶ آذر ماه سال ۱۳۶۰ در شهر آخن آلمان به دنیا آمد. وی همسر محمد بلخاری است. خاتمی راد مدرک مهندسی کشاورزی از دانشگاه تهران دارد و همچنین فارغ التحصیل رشته ادبیات آلمانی از دانشگاه شهید بهشتی است. به گفته خودش روزگاری که در سنین کودکی و چهار، پنج سالگی به سر می برد و پدرش در بخش صدای رادیو ایران گوینده اخبار آلمانی بود، یک روز به استدیو خبر می رود و آنچنان عاشق جو آنجا می شود که آرزو می کند روزی در صدا و سیما مشغول به کار شود. دیری نمی پاید که در سال ۸۴ به طور جدی وارد عرصه مجری گری می شود و کمتر زمانی پیش می آید که زهرا از آنتن صدا و سیما دور باشد.

صبا راد و زهرا خاتمی راد از تلویزیون خداحافظی کردند
زهرا خاتمی راد و همسرش

مجری جوان که در سن ۲۲ سالگی تجربه مادر شدن را دارد آن چنان با فرزندش مانی اخت شده است که معتقد است در کنار مانی بزرگ شده و رشد کرده و چیزهای زیادی یاد گرفته است که گاهی سبب شده است نگاهش به زندگی تغییر کند. از جمله برنامه هایی که خاتم راد در آنها مجری بوده عبارتند از:

دخترانه – شبکه یک، تصویر زندگی – شبکه دو، دانستنیها، رموز موفقیت، تازه ها – شبکه یک، هفت سین – شبکه یک، شبکه یک شبکه هر ایرانی – شبکه یک، سیمای خانواده – شبکه یک، کلید – شبکه جام جم، خانه مهر – شبکه جام جم، شهرآورد – شبکه یک

علت استعفای مجریان صدا و سیما

بسیاری از اهالی رسانه علت استعفای صبا راد و زهرا خاتمی راد را حوادث اخیر در ایران می دانند اما هنوز علت اصلی این خداحافظی ها مشخص نشده است.

بیشتر بدانید : تحریم اعتراضی مسعود کیمیایی و مخالفت تهیه کننده "خون شد" + عکس

بیشتر بدانید : واکنش هدیه تهرانی، اصغر فرهادی، هانیه توسلی و ... به سانحه ی سقوط هواپیما + عکس

بیشتر بدانید : حذفی های غیرمنتظره جشنواره فیلم فجر 98 + عکس

بیشتر بدانید : اشکان خطیبی: زهر به کام شدیم + عکس

بیشتر بدانید : واکنش نوید محمدزاده به اشتباه انسانی در سقوط هواپیمای مسافربری + عکس

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ