چرا عوامل "روز صفر" در اختتامیه جشنواره فجر حضور نداشتند؟ + عکس
در حالی که غیبت عوامل «روز صفر» در مراسم اختتامیه جشنواره فجر و دریافت نکردن هیچکدام از سیمرغ‌های این فیلم جنجال‌ساز شده، عوامل «روز صفر» در بیانیه‌ای علت تصمیم‌شان را اعلام کردند

بیانیه "روز صفر" برای تحریم جشنواره فجر

 اختتامیه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، شاهد یک اتفاق نادر و شگفت‌آور بود؛ در حالی که فیلم «روز صفر» در ۹ شاخه نامزد دریافت سیمرغ شده بود و در بین نامزدهای بخش نگاه نو هم قرار داشت، هیچ یک از عواملش در این مراسم حضور نداشتند.

در این مراسم، ابتدا نام سعید ملکان (کارگردان و تهیه‌کننده) به عنوان برنده بخش نگاه نو اعلام شد که او در سالن همایش‌های برج میلاد حضور نداشت تا روی صحنه برود. در ادامه، سیمرغ بلورین جلوه‌های ویژه میدانی به محسن روزبهانی و سیمرغ بلورین بهترین طراحی لباس به امیر ملک‌پور برای فیلم «روز صفر» تعلق گرفت که آن‌ها هم مانند دیگر عوامل فیلم در سالن حضور نداشتند.

غیبت عوامل روز صفر در جشنواره فجر 98
غیبت عوامل روز صفر در جشنواره فجر 98

بیانیه عوامل «روز صفر» درباره غیبت‌ در اختتامیه

در حالی که غیبت عوامل «روز صفر» در مراسم اختتامیه جشنواره فجر و دریافت نکردن هیچکدام از سیمرغ‌های این فیلم جنجال‌ساز شده، عوامل «روز صفر» در بیانیه‌ای علت تصمیم‌شان را اعلام کردند. در این بیانیه آمده:

خواستیم در کنارِ مدیران‌فرهنگی قرار نگیریم که اصرار بر جاانداختنِ مسیری دارند که شایسته‌ی سینمای ایران نیست. مسیری که پر از باج‌دهی و تکریم کسانی‌ست که با پنجه کشیدن به صورت سینما باعث منفور شدن همکاران سینمایی، نزد مردم می‌شوند.

با سپاس از داوران و احترام به انتخاب‌هایشان و با آگاهی از برنده شدن در ۵ رشته ترجیح دادیم در مراسمِ اختتامیه شرکت نکنیم تا برای آیندگان جوابی داشته باشیم که ما شریکِ این بی‌فرهنگی‌ها و ترویجِ رویه‌هایِ غلط نیستیم. سینما و مردم، تحریم شدنی نیستند.


بیشتر بدانید : گزارش لحظه به لحظه اختتامیه جشنواره فیلم فجر 98

بیشتر بدانید : نقد فیلم روز صفر: یک تریلر بیشتر سیاسی کمتر جاسوسی + تصاویر

بیشتر بدانید : اولین عکس امیر جدیدی در "روز صفر" سعید ملکان

بیشتر بدانید : ساعد سهیلی، امیر جدیدی، فرزاد حسنی و فراستی در جشنواره فجر 98 + تصاویر

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir