انیمیشن سعودی، به نام عرستان و به کام ژاپن!
فیلم انیمیشن سینمایی «سفر» محصول عربستان سعودی در «منا» و «ژاپن» اکران و توزیع می‌شود

انیمیشن «سفر» محصول مشترک عربستان سعودی و ژاپن

به نقل از وِرایِتی، فیلم سینمایی انیمیشن بلند «سفر» محصول مشترک عربستان سعودی و ژاپن در سینماهای خاورمیانه و شمال آفریقا اکران می‌شود.

 «منگا پروداکشنز» شرکت استودیوهای انیمیشن سعودی و شرکت انیمیشن «توئی» ژاپن سازنده این پروژه‌اند. طی قراردادی شرکت توزیع سینمایی «ووکس سینما» اکران «مسافر» را در سینماهای سراسر خاورمیانه و شمال آفریقا برعهده گرفته است.

مگنا همچنین اعلام کرده که داستان حماسی این پروژه براساس روایت‌های فولکلوریک عربستان و به کارگردانی «شیزونو کوبون» ژاپنی (خالق گودزیلا: شهر در آستانه نبرد) ساخته شده است و توسط شرکت «توئی» در سرزمین آفتاب تابان اکران می‌شود.

قرارداد توزیع و اکران این انیمیشن سینمایی در مارکت فیلم جشنواره برلین منعقد شده است.

ساخت این فیلم از سال 2017 با همکاری این دو شرکت ژاپنی و سعودی یک ماه پیش از خروج عربستان سعودی از ممنوعیت 35 ساله سینمایی آغاز شد. شرکت سعودی منگا بین 10 تا 15 میلیون دلار برای این پروژه سرمایه‌گذاری کرده است.

منگا همچنین در ماه می میلادی نماینده فروش این فیلم در مارکت جشنواره کن بود.

داستان فیلم روایت گروهی از مردان است که برای حفاظت از شهرشان که هنوز جنگی تجربه نکرده خود را در برابر ارتشی عظیم مسلح می‌کنند.

کارهای انیمیشن این پروژه در شهر توکیوی ژاپن و ریاض عربستان صورت گرفته است.

تاتسورو ایواموتو طراح شخصیت‌های فیلم است و کائورو وادا موسیقی این پروژه انیمیشن سینمایی را برعهده دارد.

همین تیم ژاپنی پیش‌تر سریالی انیمیشن با عنوان «داستان‌های عامیانه آینده» در 134 قسمت 23 دقیقه‌ای به سفارش عربستان ساخته است. داستان فیلم روایت خانواده‌ای سعودی است که در ریاض سال 2050 زندگی می‌کنند. در هر قسمت که در زمان آینده جریان دارد به وسیله سفر در زمان به دوره‌های گذشته می‌روند.

با وجودی که «بخاری عصام» مدیرعامل شرکت سعودی منگا، فیلم «مسافر» را پروژه مشترک بین انیمیشن‌کاران حرفه‌ای ژاپنی و جوانان بااستعداد سعودی در همکاری شانه به شانه عنوان کرده است، اما در بین تمام عوامل فیلم اثری از سعودی‌ها به‌جز در بخش سرمایه‌گذاری و فروش دیده نمی‌شود.

 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: tasnimnews.com