محمدرضا شجریان به خانه برمی گردد؟محمدرضا شجریان به خانه برمی گردد؟
پزشک استاد شجریان گفت: امید داریم اگر شرایط محمدرضا شجریان به همین وضع باشد، تا سه چهار روز آینده استاد آماده ترخیص باشد و بتواند به خانه برود

پزشک استاد شجریان: امید داریم تا سه چهار روز آینده استاد آماده ترخیص باشد

شیوع کرونا سبب شده که نگرانی‌ها درباره وضعیت سلامتی استاد محمدرضا شجریان بیشتر از گذشته باشد. در روزهای اخیر صفحه اینستاگرام بیمارستان جم نیز در اطلاعیه‌هایی وضعیت سلامت استاد محمدرضا شجریان را گزارش می‌کند تا دوستداران او از آخرین وضعیت درمانی باخبر باشند. اما گاهی نیز در میان اطلاعیه‌ها خبرهای نگران‌کننده‌ای به چشم می‌خورد.

بیشتر بدانید : آخرین وضعیت استاد شجریان به روایت همایون + عکس


در اطلاعیه شماره12 بیمارستان جم که عصر سه‌شنبه منتشر شده، آمده است: "در راستای اطلاع‌رسانی به مردم هنردوست و هم‌میهمان عزیز به استحضار می‌رساند ایشان (محمدرضا شجریان) هم‌اکنون از نظر قلبی، عروقی و کلیوی پایدار است ولی نسبت به چند روز قبل مختصری دچار کم‌خونی شده که در حال بررسی و درمان است. درکل شرایط پایداری دارد و جهت مراقبت بهتر و بیشتر نیازمند ادامه بستری در بخش مراقبت‌های ویژه است."

یک واحد خون برای جبران کم‌ خونی استاد شجریان

همشهری می‌نویسد: با دکتر حسن عباسی، پزشک مخصوص استاد محمدرضا شجریان تماس می‌گیریم. صدای آواز محمدرضا شجریان در آلبوم دلشدگان، آهنگ پیشواز تلفن اوست؛ "گلچهره بریز تو خون من بلبل نغمه زن را".

دکترعباسی از آخرین وضعیت سلامت محمدرضا شجریان به همشهری می‌گوید:
"وضعیت ایشان نسبت به روزهای گذشته تغییری نکرده. تنها مشکل روزهای اخیر کم‌خونی بود که سبب ضعف عمومی ایشان شده بود. طبیعتاً تا زمانی که کم‌خونی به حد معینی نرسد ما خون تزریق نمی‌کنیم. امروز به ایشان یک واحد خون زدیم تا کم‌خونی جبران و روند بهبود ایشان سریع‌تر شود."

اما شاید نگران‌کننده‌تر از هر چیز در این روز‌ها وضعیت تنفسی محمدرضا شجریان باشد. دکتر حسن‌ عباسی می‌گوید:

"تنفس ایشان به‌طور طبیعی انجام می‌شود و گاهی محض احتیاط وقتی عضله‌ها خسته می‌شوند، دستگاه کمک‌تنفسی به ایشان وصل می‌شود تا کمی راحت‌تر تنفس کند، ولی در اکثر موارد نیازی به دستگاه نیست."

اگر شرایط همینطور باشد استاد به‌ زودی به خانه می‌رود

حسن عباسی اطمینان می‌دهد که حال عمومی استاد محمدرضا شجریان بهتر از روزهای گذشته است؛ "من یک ربع پیش خدمت ایشان بودم. (تماس ما در ساعت16:30 سه‌شنبه انجام شده) امید داریم اگر شرایط به همین وضع باشد، تا سه چهار روز آینده استاد آماده ترخیص باشد و بتواند به خانه برود."

بیشتر بدانید : خبری تازه از حال محمدرضا شجریان در بیمارستان + عکس

بیشتر بدانید : شجریان از نگاه خودش! شجریان از نگاه دیگران!

بیشتر بدانید : جدیدترین اخبار از آلبوم خراسانیات استاد شجریان + عکس

بیشتر بدانید : آخرین وضعیت استاد شجریان به روایت همایون + عکس

بیشتر بدانید : گلپا از اختلافات و دلخوری های پیش آمده با شجریان گفت

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: iranart.ir