خائن، برنده اسکار سینمای ایتالیا شد + عکس
شصت و پنجمین دوره جوایز «دیوید دوناتلو» به صورت مجازی و با اعطای شش جایزه از جمله بهترین فیلم و کارگردانی به فیلم مافیایی «خائن» برگزار شد 

فیلم خائن The Traitor برنده اسکار 2020 سینمای ایتالیا 

به نقل از ددلاین، مراسم جوایز «دیوید دوناتلو» که آن را معادل جوایز سینمایی اسکار در آمریکا می دانند، امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و شرایط قرنطینه در این کشور به صورت مجازی و از طریق شبکه «Rai» برگزار شد، برندگان شاخه‌های مختلف از طریق ویدئویی پس از کسب جایزه به صحبت پرداختند. 

«پینوکیو» ساخته «متئو گارونه»، «اولین پادشاه» ساخته «ماتئو رُوِری»،‌ «مارتین ادن» به کارگردانی «پیترو مارسلو» و «پیرانا» از «کلودیو جیووانسی» دیگر نامزدهای شاخه بهترین فیلم بودند. 

بیشتر بدانید : نامزدهای اسکار سینمای ایتالیا اعلام شد

فیلم «خائن» به کارگردانی «مارکو بلوچیو» که امسال نماینده سینمای ایتالیا در شاخه بهترین فیلم بینالمللی جوایز سینمایی اسکار بود علاوه بر کسب جایزه بهترین فیلم و کارگردانی این از دوره جوایز «دیوید دوناتلو»، در شاخه های بهترین بازیگر مرد (پیرفرانچسکو فاوینو)، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (لوئیجی لو کاسیکو) و بهترین تدوین نیز برنده شناخته شد. 

پیرفرانچسکو فاوینو در فیلم خائن 
پیرفرانچسکو فاوینو در فیلم خائن

این فیلم سال گذشته و در جشنواره فیلم کن اولین نمایش جهانی خود را تجربه کرد و در سینماهای ایتالیا به فروش ۵.۳ میلیون دلاری دست یافت. 

«سرجو ماتارلا» رئیس جمهور ایتالیا نیز با ارسال پیامی به جوایز «دیوید دوناتلو»، با اعلام حمایت از صنعت سینمای ایتالیا در زمان بحران کرونا، از شرایط ویژه سینما در زمان این بحران جهانی و تلاش برای بازیابی و ساختن مجدد ایتالیا به کمک هنر و هنرمندان سخن گفت. 

در سایر شاخه‌های این جوایز سینمایی، جایزه بهترین بازیگر زن به «جازمین ترینکا» برای فیلم «اولین پادشاه» رسید و «والریا گولینو» هم برای فیلم «۵ یک عدد فوق العاده است» برنده شاخه بهترین نقش مکمل مرد شد. 

همچنین «سلفی» از «آگوستو فرنته» بهترین مستند، «زمستان» ساخته «جولیو ماسترومارو» بهترین فیلم کوتاه و فیلم کره‌ای «اَنگل» ساخته «بونگ جون هو» نیز بهترین فیلم خارجی این جوایز نام گرفت. 


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir