جمشید علیمراد خواننده قدیمی درگذشت + عکس
جمشید علیمراد، خواننده قدیمی ساکن لس‌آنجلس درگذشت

درگذشت خواننده قدیمی، جمشید علیمراد

هفته ی گذشته برخی کاربران فضای مجازی از درگذشت خواننده جمشید علیمراد خبر دادند، نزدیکان علیمراد این خبر را تکذیب کردند. بنابر اعلام مسئولان کمپانی که با علیمراد همکاری دارند، خبر مرگ جمشید علیمراد خواننده در روز یازدهم ژوئن ۲۰۲۰ در لس آنجلس شایعه بیش نبود. برای اولین بار علیرضا امیرقاسمی در صفحه ی شخصی اینستاگرام خود و همنطور در صفحه ی رسمی اینستاگرام شبکه  طپش موضوع مرگ جمشید علیمراد را تکذیب کرد.

علیرضا امیرقاسمی با انتشار عکسی از جمشید علیمراد چنین نوشت:

چه دردآور است زمانی که می‌بینی در شهری نفس‌ می‌کشی که عده‌ای از مردمانش در چالش آدم‌کشی از یکدیگر سبقت می‌گیرند تا در خانه‌های مجازی خود قد علم نمایند و به دیگران عرض اندام کنند که در میان همشهری‌ها این من هستم که خبر را درج می‌کنم و این منم که نخستین پیام تسلیت را به خانواده و جامعه هنری میفرستم، در این میان عکس‌های خاک خورده از لابلای تصاویر بایگانی‌شده که یک روز بدرد خواهد خورد بیرون کشیده می‌شود تا نشان دهند که چه رابطه صمیمانه‌ای با هم داشتند!

و سپس جماعت موج‌سوار حاضر در صفحات اجتماعی دیگران چون مکعب‌های گوسفندوارانه دومینو برای عقب نیفتادن از ماجرا، خبر درگذشت را یکی پس از دیگری به اشتراک میگذارند تا از این سیر بی‌شرمانه عقب نمانند، و تازه بسیاری از اینها کسانی‌هستند خود را هنرمند و صاحب رسانه و قلم می‌نامند و روزانه برای خود اسپند دود می‌کنندو فخر میفروشند که در این کره خاکی قدم به زمین می‌کوبند …

و در پایان پیامی به همان دسته فرهیختگان پلاستیکی شهر فرشتگان: «جمشید هنوز نفس میکشد» ولی حالش بد است و امیدی نیست … پس پست های خود را قلاف کنید تا اطلاع ثانوی که سوت پایان بازی زده شود و شما بتوانید جام مقام نخست اطلاع رسانی را با خود به خانه ببرید و در کنار دیگر نشان‌هایتان نصب کنید. فقط کمی صبر داشته باش رفیق! تو برنده‌ای …

تکذیب خبر درگذشت جمشید علیمراد در اینستاگرام علیرضا امیرقاسمی
تکذیب خبر درگذشت جمشید علیمراد در چند روز گذشته

ساعاتی پیش صفحه اینستاگرامی شبکه ماهواه‌ای تپش متنی را منتشر نمود و خبر درگذشت این خواننده قدیمی را داد:

به پرده آخر می‌رسیم و متاسفانه اینبار دیگر این خبر تنها یک شایعه نیست بلکه آوای درد است و غم، دلتنگی‌ست و ادامه راهی بدون او، خداحافظی با هنرمندی که آرام بود و با تواضع، صحنه را می‌شناخت و تماشاچی را مبهوت خود می‌کرد. جمشید علیمراد یک استثنا بود، هنرمندی منحصر بفرد. امروز جمشید عزیزمان را از دست دادیم ولی یادش همیشه در دلهایمان جاودانه خواهد ماند، لبخندش، خاطره‌هایش و صدای پرطنینش، صندلیش در شب نشینی‌های نوروزیمان خالی خواهد ماند. جمشید عزیزمان مدت زیادی با بیماری سرطان نبرد کرد و نخواست هیچ کس جز چند تن از دوستان نزدیکش از این ماجرا با خبر شوند. جمشید علیمراد در تاریخ دوازدهم اسفندماه یکهزار و سیصد و بیست‌ودو برابر با سوم مارچ یکهزار و نهصدو چهل و ‌چهار ‌ در تهران متولد شد و در ساعت نوزده ‌و پنجاه دقیقه روز دوشنبه پانزدهم جون دوهزار و بیست برابر با ساعت هفت‌وبیست دقیقه بامداد روز سه‌شنبه بیست‌ و هفتم خرداد ماه سال هزار و سیصدونودونه (بوقت تهران) در لوس‌آنجلس چشم از جهان فرو بست. از جمشید یک پسر به نام جیمی به جای مانده. دلمان برایش تنگ خواهد شد. یادش گرامی.
شبکه جهانی طپش 

خبر درگذشت جمشید علیمراد خواننده
خبر درگذشت جمشید علیمراد خواننده

بیوگرافی جمشید علیمراد

جمشید علیمراد، خواننده ایرانی قدیمی متولد ۱۲ اسفند ۱۳۲۲ ‌در خیابان پیروزی تهران  واقع در نیروی هوایی بود. علیمراد در ژوئن ۲۰۲۰ و خرداد ۹۹ بر اثر بیماری سرطان درگذشت. او بیش از ۵ دهه سابقه فعالیت در زمبنه موسیقی را دارد. وی بیش از ۵۰ سال در زمینه موسیقی فعالیت داشت. ساکن آمریکا و شهر لس آنجلس بود و از محبوب ترین آهنگ هایی که منتشر کرده می توان به جشن ما و بادبادک و ایران من اشاره کرد.

جمشید علیمراد آلبوم های زیادی را تا به حال در بازار منتشر کرده است و بیشتر آلبوم های او شاد بوده و بسیار پر انرژی می باشند. بعد از انقلاب به خارج از کشور و فعالیت هنری خود را در آنجا ادامه داد. جمشید علیمراد معروف به جیمی مراد سال‌های اول انقلاب وارد دنیای حرفه‌ای موسیقی شد و سپس موفق شد با خواننده های غربی و اروپایی نیز همکاری داشته باشد و به عنوان آهنگساز و خواننده در آمریکا فعالیت کند.

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ