مسعود سمیعی درگذشت
مسعود سمیعی نمایشنامه نویس ، منتقد و کارگردان پیشکسوت تئاتر کشورمان در سن ۶۷ سالگی درگذشت. سعید اسدی مدیر مجموعه تئاترشهر در پیامی به درگذشت این هنرمند واکنش نشان داد 

فقدان هنرمندی که غریبانه رفت

مسعود سمیعی هنرمند عرصه تئاتر و از رزمندگان دفاع مقدس بود، که حدود ۴۰ سال در عرصه هنرهای نمایشی، به نمایشنامه نویسی و کارگردانی فعالیت داشت. او نویسنده بیش از ۳۰ نمایشنامه حرفه‌ای بود. 

در پیام سعید اسدی برای تسلیت درگذشت این هنرمند آمده است:

«هرکس که به‌راستی هنر را برگزیند، علاوه بر حلاوتش، رنج و سختی اش را هم به جان می خرد. همین است که هنرمند بودن شجاعت ایستادن در میانه‌ میدان رنج و لذت توأمان است.  امروز سوگوار هنری مردی هستیم که بار سبکی تحمل ناپذیر بودن در میدان هنر را، بی آنکه در پی نام و نانش باشد، به دوش کشید و غریبانه رفت. مدیریت مجموعه تئاترشهر درگذشت مسعود سمیعی، نمایشنامه نویس و کارگردان ایرانی را به خانواده گرامی ایشان و هنرمندان تئاتر ایران تسلیت می گوید.»

سمیعی که از عوارض حملا شمیایی رزیم بعث عراق در دوران دفاع مقدس رنج می‌برد، خالق نمایشنامه‌های «زیباترین سکوت»، «اتاق شماره ۱۳» و «مردی در آینه» بود.  او در فیلم «خاک» به کارگردانی مسعود کیمیایی نقش کوتاهی بازی کرده بود.  

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir